Är på jakt efter ett texasstyre tillverkat i 22mm rör, någon som vet var jag kan hitta ett sådant eller till och med någon som vill sälja sitt beggade?
Hepp!
Anders i Åkersberga
"Snowie" Bonneville -09
Är på jakt efter ett texasstyre tillverkat i 22mm rör, någon som vet var jag kan hitta ett sådant eller till och med någon som vill sälja sitt beggade?
Hepp!
Kolla in Calles Chopperdelar
Hej Sigge,
Tyvärr så har Calles 1"styren, 25,4mm å det är för grovsigt för min lilla väskryckarmoppe :( En liten Kawa twin på 400cc har bara 22mm (7/8")
Hepp!
TACK! Det är ju bara att titta på din hoj för att förstå varför man ska ha ett texas!!
Hur brett är ditt styre? Ser på länken att dom ligger runt 600mm, det är rätt smalt, blir det tungstyrt med ett sådant roder??
Anders
Det är 60 cm och det är ju samma eller t.o.m lite bredare än clip-ons så det funkar.
Styret är ju annars mest för att fästa gas, broms och kopplingshandtag. Det mesta kursändrandet sköter man med kroppsvikten efter små inledande "duttar med styret.
Jag hade kört hoj i tjugo år när jag äntligen gick en "broms&kurv-kurs" med SMC. Där ramlade alla bitarna på plats och sen dess kör jag mycket mer avslappnat och dessutom säkrare.
Jag körde med min Traja 57:a och väckte en del uppmärksamhet:
Bilder tagna av "Kristoffer" Tiumph-kbh
Vad jag ville ha sagt är att det var då jag verkligen insåg att man inte behöver brotta runt hojen med styret.
Senare har det blivit mer bana både med en TT600 och Norton Commando
Vilka sköna bilder!! Tack, det avgjorde saken!! Z-bar is da shit!! :)
Ett svart får det bli :)
Du måste logga in för att posta.