Väldans vad mitt namn börjat synas ofta i högra spalten i detta forum den senaste tiden och nu med detta inlägg så blir det ytterligare en gång. Om inget säger åt mig att lägga av så blir det ej heller den sista gången. Man kunde nästan tro att jag inget annat har att göra än och fylla detta forum med gallimatias och diverse annat dösnack. Det stämmer bra det. Jag äger ingen tv och har i övrigt rätt dålig fantasi vad gäller komma på hobbies att sysselsätta mig med när hunden redan är rastat och frugan sitter och syr och ej vill bli störd.
Tänkte att kanske skulle det behövas en tråd här som handlar om allt möjligt som man vill tjöta om. Inte bara motorcyklar alltså utan vadsomhelst som man har lust att dela med sig av till förhoppningsvis någorlunda likasinnade individer. Triumph intresset delar ju alla som läser detta och det finns säkert fler saker som vi kan ha gemensamt.
Jag kan börja. Jag gillar: Mark Knopfler i stereon, laga och äta mat, dricka folköl och svindyr whisky, glo in i hus när jag promenerar hunden, pyssla i garaget, läsa böcker. Favoritförfattare än Charles Bukowski och Irving Stone. Jag har funderingar på att i framtiden lära mig brygga eget öl och lära mig spela dart. Hade jag haft en tv och eurosport i den så hade jag gärna glott på snooker när det sänds. Annars tycker jag att Sällskapsresan är den bästa svenska film som gjorts (ettan alltså, de andra är skit). Andra favoriter är: Big lebowski och Sideways.
Haft fem styckna motorcyklar hittills. 3st Suzuki, en HD och sedan 2006 är det Triumph Bonneville som gäller.
Får jag ingen respons på detta inlägg så säljer jag Trajan och köper en Honda.
(tomt hot. Det är en rackarns fin maskin denna jag har. Ojojoj!)
heppåre//B
allt möjligt
(54 inlägg) (5 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
Stopp, stopp, stopp! Inte "hota" med Honda! Varför? Jo, min hojrad ser ut som följer:
Yamaha, Honda, Honda, Honda, Kawa, Yamaha, BMW & så Triumph... Skulle mer än gärna ha en Sportster 1200 som projekthoj, men brist på pengar & garage sätter P för det...
X-frun behöll både garage & pengar, men det är en annan historia och det är iaf lättare att andas nu! :-)
Född i början av 60-talet vilket betyder att jag är uppvuxen på Thin Lizzy.
Dire Straits tre första LP (jo, mediat hette så innan CD & MP3) var väl ok, men sen...
Nu liras det mycket Metallica & RHCP. Men svensk musik har alltid haft en stor plats i mitt hjärta. Lundell har jag följt i över trettio år & nu finns det en värdig arvtagare i Lasse Vinterdäck...
Vad det gället malthaltiga drycker så har jag svängt över från ljus lager till Ale & Stout. Favoriten av bryggerier är Fullers, där allt jag smakat passat mig, nä ett undantag, deras Vintage Ale var bara dyr. Så fort den svaldes tog smaken slut, snopet på 59:- för en Ale på bolaget... :-( ESB är favoriten från dom. Sen slår jag gärna ett slag för Gamla Slottskällans Bryggeri ifrån Uppsala. Har inte heller här blivit besviken på någon av deras öl, absoluta favvon just nu, Red Ale!! Har inte sett deras Imperial Stout på ett år nu, men finns den på ert lokala bolag, TJÖÖP!
Mariestads Porter går inte heller den av för hackor...
Mitt stamlokus, Bullen & Biran inne på Birger Jarlsgatan, (eller The Bulls & The Bear Inn)som den igentligen heter, hade en fantastiskt stout, Beamish, som tyvärr inte längre säljs, så det blir Oyster Stout eller ESB på fat, när man besöker storstan... :-)
Kort presentation, over & burnout!Hepp!
AndersHepp!
Anders i Åkersberga
"Snowie" Bonneville -09Postad för 1 year sedan # -
Fortsätter väl åxå då.
Dricker helst ale med, mest pale just nu, tjeckisk lager går ner fint det med!
Bortser man från det senaste och samtida gillar jag Metallica, ett band som fortfarande gör bra skivor är annars Testament. Sen ytterligare ett band som gjorde några bra skivor i början (fram tom Ratsafari) Mustasch.
Big lebowski är absolut en favorit (såg den tre gånger på rad första gången)
Mark Knopfler och Sällskapsresan är mest barndomsnostalgi för mig (är inte född på 60-talet).
Läser aldrig böcker (om man bortser från gonattsagor), har TV men den ockuperas oftast av någon annan, så nu kollar jag mest på dokumentärer och naturprogram på SVT-Play (fantastisk uppfinning!)
Försöker få ihop hojen innan sommaren på en kväll i veckan.
Väntar mitt andra barn och förste son om några veckor.
Hej! /SvenPostad för 1 year sedan # -
Oj killar ni snackar mer om öl än hojar, ni har väl alkolås? Skämt åsido öl är gott, jag är femtiotalist och ngt äldre än er. Gillar både Dire Straits och Lundell. Mitt hoj-intresse vaknade om när jag fyllde 50 och då presenterade jag mig själv med en Yamaha Virago 535 eftersom jag inte kört sedan lättviktar tiden. Gick en SMC kurs och fick rådet att snabbt byta upp mig. På kuren fanns en röd-svart T-Bird Sport med upplagda ljuddämpare och kuts. I fell in Love! Hittade sedan min vanliga Bird på Blocket och har köpt till effektdämpare, liten ruta, ställbara handtag och miniblinkers. Har provkört Bonneville och gillar även den skarpt. Skulle vilja ha en ny Tiger om jag hade råd, Birden följer mig i graven! Hur började ert hojintresse? (Kan berätta att Varg-Olle Nygren ska köra nonstop Ystad-Haparanda med en ny Bonnie lånad av Lelles i Uppsala, karln är över 70 men glad som ett barn på julafton)!!!
Trippelhälsningar
JohanPostad för 1 year sedan # -
Oj killar ni snackar mer om öl än hojar, ni har väl alkolås? Skämt åsido öl är gott, jag är femtiotalist och ngt äldre än er. Gillar både Dire Straits och Lundell. Mitt hoj-intresse vaknade om när jag fyllde 50 och då presenterade jag mig själv med en Yamaha Virago 535 eftersom jag inte kört sedan lättviktar tiden. Gick en SMC kurs och fick rådet att snabbt byta upp mig. På kuren fanns en röd-svart T-Bird Sport med upplagda ljuddämpare och kuts. I fell in Love! Hittade sedan min vanliga Bird på Blocket och har köpt till effektdämpare, liten ruta, ställbara handtag och miniblinkers. Har provkört Bonneville och gillar även den skarpt. Skulle vilja ha en ny Tiger om jag hade råd, Birden följer mig i graven! Hur började ert hojintresse? (Kan berätta att Varg-Olle Nygren ska köra nonstop Ystad-Haparanda med en ny Bonnie lånad av Lelles i Uppsala, karln är över 70 men glad som ett barn på julafton)!!!
Trippelhälsningar
JohanPostad för 1 year sedan # -
Mycket snack i min lilla verkstad, jamänn! Men med tio centimeter ny, färsk lappmögel utanför, så gäller det att hålla depressionen på avstånd! Vart tog våren vägen???
Tebax till helgen hoppas jag, nu ska man ju ändå harva på kneget en vecka, å det blir ju knappast någon kvällstur ännu...Hepp!
AndersPostad för 1 year sedan # -
Lasse Vinterdäck. Haha. Den var kul. Alvarligt grabbar, Metallica suger. Dom har inte klämt ur sig en vettig låt sedan 1986. Den där Bob Rock sabbade deras sound. Testament såg jag i Globen 1992 som förband till Iron Maiden. Finns dom kvar? Electric crown var min favvolåt med dom.
Inte meningen att ”hota” med Honda. Dom har flera modeller som är rätt fina. Cb1300 med röd ram tyckte jag var fin. Jag gillar röda ramar. Som på nya Thruxton för i år eller Moto Guzzi V7 från 1971. Jag skulle precis som woffe gärna ha en Sportster 1200 bredvid Trajan i garaget.
Du Sven, vad sjutton har Sällskpasresan med barndomsnostalgi å göra? Kultrulle ju. Den borde passa alla svenskar i alla åldrar. Sven Melander gör ju en strååålande insats. Weiron Holmberg är grym han med. Gå nu och hyr eller ännu bättre KÖP den filmen på dvd och se den ett par dussin gånger. Den växer med varje tittning jag lovar. Jag har sett den säkert elvatusen gånger.
Du Sven, låter jag gubbig eller, jag är inte född på 60 talet heller. Född 1975 tack så mycket. Vad har du kvar på hojen innan den är klar förresten? Vore intressant att höra vad för olika projekt folk pysslar med i sina garage. själv har jag bytt styre, handtag, blinkers och bromsljus. Även lindat avgasrören för Rejsig look.
Tack för alla öl tips. Det verkar inte bättre än att jag får våga mig in på bolaget och handla snart då. Brukar helst inte gärna vilja göra det. Jag gillar inte att gå på stan och skramla med lila plastkassar. Haha.
Du Johan, sådana här smc kurser. Kan vemsomhelst vara med på dem? Alltså jag kör som en kratta. En mörk dag i vägverkets i historia då de lät mig få lappen. Jag har noll balans. Kan knappt cykla. Haha. Du undrade om hur hojintresse väcktes. Well, först så åkte jag massor med moped för 20 år sedan och drömde om att någongång få kliva upp p tung hoj. Sedan hände inget alls på en evighet och lite till. Fick för mig när jag fyllde 30 att det äntligen var dags att ta tag i dessa drömmar. Köpte mig en liten 650 kubikare. Den var kul i en vecka. Bytte upp mig till en 800 kubikare istället och det var väl i den vändan som tanken på att även ta körkort föddes. Firade den goda idén med att köpa mig en HD Superglide för att riktigt befästa tanken på mig själv som en biker. 4 uppkörningar senare så var körkortet mitt. I den vevan började jag tröttna på klumpedunsen och fick syn på en Triumph som jag föll pladask för.
Du, Sven. Jag kom på en film du borde gilla. ”Safe men” hyr den! Grattis i förskott till knodden förresten. Med två färska ungar så lär du väl aldrig komma ut på vägarna med. Apropå vägar. Vilka är dina favoritvägar runt Göteborg. Jag brukade åka bort mot Mölndal och förbi Gunneboslott och vidare mot landvetter. En del fina vägar där. Norr om Sandared och upp mot Herrljunga eller om man vill åka längre så upp mott Mösseberg utanför Falköping och varför inte fortsätta mot Hornborgarsjön innan man vänder och åker tillbaka.
Eh, nu blev det långt detta inlägg. Får ge mig nu.
Heppåre!
RickardPostad för 1 year sedan # -
Hallå Grabbar !
Får man som fruntimmer vara med med och tjöta lite ;-
Kan varmt rekommendera att gå en fortbildningskurs i SMC:s regi
är själv mc-instruktör och kört hoj i drygt 30 år .............
Man blir aldrig fullärd och det är kul att förkovra sig.Postad för 1 year sedan # -
absolut! allt tjöt välkommet.
Postad för 1 year sedan # -
Välkommen Bonnie!
Nej Rickard tycker inte alls du låter gubbig, bara trevlig och rolig!
Jag är nog mer gubbe själv trots att jag bara e 79a.
Electric crown är bra, lyssna på senaste skivan Formation of damnation (tror jag)
Nej det blir inte så mycket åkt med småbarn hemma, försöker hinna med att skruva lite istället :(
Har haft traja sen -06 tre stycken har jag haft i min ägo hitills, men nu är det bara en. Har åxå bytt styre och allt sånt. Nu väntar jag på min nya cylinder, och kolvarna så att jag kan slita ur veven och få den balanserad. Under tiden kollar jag lite halvhjärtat efter en rolig tank som kunde passa min racer.
Förslag?
/SvenPostad för 1 year sedan # -
Alrightie then.
ibland tycks det mig som jag börjar se tecknen på gubbighet hos mig själv. kan gå på stan i Tretorn gummistövlar utan att skämmas det minsta osv. lyssnade just på den där Testament låten du tippa om men jag fattar inte längre metal musik. förr var det det enda jag lyssnade på men de senaste 5 åren så är det bara Knopfler jag står ut med att lyssna på. Det hårdaste jag pallar med är Danzig och kanske maiden och judas. Thin Lizzy tycker jag det svänger gött om. haha. ja jävlar.
oj det är avancerade ombyggnationer du pysslar med, Sven? trimmar och står i. jag skulle gärna vilja ha en smula mer vrid i min spis men är annars rätt nöjd med fartresurserna. har normanhyde avgas, pluggad avgasrening och lite dynojetkittade förgasare. thats it. samt lindade avgasrör! ser mkt coolt ut. vad har du satt dit för styre på din cykla då? jag satte på änna texasstyre på min. jag ska hämta hem hojen i nästa vecka tror jag. den står i mitt garage i värmland nu. bodde där tills för en månad sedan. synd att man inte kan lägga in foton här på forumet. vore kul att lägga upp bilder å man kunde ge och få respons på sina egna och andras cyklar.
ska du byta bensintank på din hoj? är inte orginaltanken rätt fin annars? jag tycker Bonnevillebensingtanken är den näst snyggaste tank som finns. Den absolut snyggaste benisntanken som gjorts tycker då jag är den som sitter på Sportstern.
Whoa/RickyPostad för 1 year sedan # -
Favoritväg runt Gbg?? Måste vara väg 40, via Borås Jönköping & E4:an "hem" till Tokholm
*asg*
Håller med, vore kul att kunna hysta upp bilder här på forumet. Att kolla in styren, blinkers mm mm i en katalog ger inte så mycket, bättre att få se grejerna monterade på "sin" cykel...
Norman Hyde säger du?? Brölar på rätt duktigt va? Ej besiktningsbart, antar jag?
Någon som testat Raasks grejer? Minizoomen låter to much, men han har ju fler varianter.
Eller Triumphs egna "not for road use" :-) Kan det va nått att satsa på? Nåväl, måste få ihop 100mil till den första servicen & jag har 98kvar... :-(Hepp!
AndersPostad för 1 year sedan # -
ja den vägen är fin. om man sitter i bilen ooch har bråttom dvs. ;)
man känner sig rätt liten på en Bonneville på motorvägen tycker jag.
jag är himla nöjd med ljudet i mina norman hyde pipor. har även tagit ut den insats som satt i så det låter än mer och tamejfaen om inte vridet bleb bättre när jag tog ut dem också. den blev iaf mkt roligare att köra så något måste ha hänt. läst i MCM att Triumphs egna öppnare rör inte skulle vara lika bra. Raask vet jag inget om men de är nog bra. de först hundra milem gick fort för mig. jag klen nästan aldrig av den i början. några vändor mellan Göteborg och MAriestad på enbart småvägar så var det klart. fina minnen från de turerna.
Shubbadubb!
Är det någon av herrarna som kör "riktig" Triumph,dvs.tillverkad före 1983 Meriden :-)
Har själv en Bonneville årgång 78.Postad för 1 year sedan # -
ledsen Bonnie. jag har ingen större talang för att skruva så jag kör nytt. ja de gamle de är fina de också. men jag håller mig till Hinckley Traja.
apropå foton så kom jag på en lösning. man kan ju lägga upp bilder på andra internetsidor och länka till dem härifrån. jag hade slängt upp några kort på Flickr till beskådan. foton på cykeln, hunden och mig själv. håll till godo. hoppas det funkar nu då.
http://www.flickr.com/photos/29877444@N04/
kolla in nya styret på garagebilden. himla nöjd med det.hej/Rickard
här e mitt styre (om det funkar med länken)
http://i776.photobucket.com/albums/yy48/Svenbjorck/klar09004-3.jpg
Trevliga kort Rickard! Sånt fint sofflock har inte jag hemma, det skulle man haft! :)En gång har jag kört meriden traja den var rosa med växelpedalen på fel sida och uppochner.
närmare än så har jag aldrig varit!Postad för 1 year sedan # -
tack! jag har dessvärre inte kvar den fina soffan. saknar den dock för jag har sovit middag många gånger på det locket. den där Kronblom visste vad han snacka om. sofflock is da shit som man säger på nästan ren svenska.
jäklar i den va häftig bike du har! snygg lösning med mätarn i lamphuset osv. Å Öhlins styrdämpare hade han med. du vad kostar en sådan? funderat ett tag på en dylik sak även på min cykel. gör den väldig stor skillnad på väghållningen??
nähä, nu ska jag gå och nona. Arbetsdag imorgon.
heppårej allihopa!Postad för 1 year sedan # -
Schysst med Texasstyre! Har du kvar det lilla vindskyddet & vill bli av med det så hojta till...
Anders
hallå Anders!
tja du, jag får fundera på det en smula men det är inte omöjligt för vindskyddet passar inte till den nya looken bågen har nu. himla snyggt vindskydd men det tar udden av det coola styret liksom.
hur mkt skulle du kunna tänka ge för den förresten?
Då var man farsa igen då!
lill-killen kom ut i tisdags :)Postad för 1 year sedan # -
grattis! vad ska pyret heta? jag hade ett jättebra namn för en framtida son till mig som jag tyvärr aldrig lär få användning för. Frugan la in veto mot det namnet.
Kryso Anso.
synd på ett så coolt namn. med ett sådant power namn så kan man bara lyckas i livet.Postad för 1 year sedan # -
Arvid heter han redan annars hade jag nog snott Kryso Anso av dig eftersom du ändå inte ska använda det!
nästa unge kanske?
Kryso Anso rules! Kanske borde döpa om mig själv till det. My name is Anso. Kryso Anso.Postad för 1 year sedan # -
Får räcka med två för våran del, men ska lägga det på minnet om något oplanerat skulle hända.
Annars kan du ju alltid försöka övertala henne, Byta bort mustaschen mot att hon tar bort vetot.
Fast vi får kolla av med varandra först, om det skulle bli så, hur skulle det se ut om det fanns två krysos?Postad för 1 year sedan # -
Mustachen har hon inget emot så där har jag inget å trejda om. Redan gett upp hoppet om namnet Kryso för min familjs räkning. äh...
Idag ska jag iväg och kika på en gård. 5 hektar! massor med byggnader(lada osv). Får se om jag får medmig min kära fru på ett dylikt köp. 11 mil från Gbg tyvärr. Man kanske kan hyra en lägenhet att i Göteborg också. Tror du att det är stört omöjligt att få hyra en liiten liten lägenhet någonstans i Gbg för en rimlig slant? Hon ska ju studera i Gbg och det blir svårt att pendla 11 mil framochtillbaka.Postad för 1 year sedan # -
ingenting är väl omöjligt, men...
det är väl bara att lägga manken till och leta, inneboende, student boende.
är inte så bra på bostads letande, har fått alla våra lägenheter på ren tur!
Men gård låter fint :) lycka till!Postad för 1 year sedan # -
ingen gård. fick lappsjuka halvvägs dit. nu ska jag hacka lök!
så synd.
idag blev det pizza.
löken var till en curryröra som vi åt med kyckling och jasminris. inga folköl hemma tyvärr. fick dricka vatten som en idiot.
frukost var det bacon, amerikanska pannkakor och lingonsylt. ikväll vet jag inte än vad det blir.
GÅrden var fin men den låg väääldigt långt ut i helvete på landet. lukta gödsel överallt och banjo musik hördes överallt. haha
fint ställe dock när man väl var där. egen sjö med öring.
haru fått ihop din cykel än? åkt nåt? ska fixa mina blinkers i nästa vecka.
du, om du kikar in på min blogg så skriv gärna en kommentar här och där. ser så trist ut med alla nollor.
poff!Postad för 1 year sedan #
Svara »
Du måste logga in för att posta.