Långt ut på landet, egen sjö med fisk.
Gödsel... man kan ju gå med klänypa på näsan :)
Om hojen blir klar denna säsongen blir det nog sent, väldigt sent :(
Kollade din blogg, tycker det är bra, ska skriva nått nästa gång, lovar!
Appropå frukost, äter du müsli nån gång har jag ett bra müsli tips.
allt möjligt
(54 inlägg) (5 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
måste man ha nått google-konto eller nått sånt för att kunna kommentera, tänkte göra det nu sist men det verkade lite knepigt, är antagligen jätte lätt eller?
Postad för 2 years sedan # -
ääh.. vet inte. jag skaffa google konto i samma veva som jag starta blogg. helt färsk på det området. Inte så bra på internet. jag var en av dem som hävdade på 90 talet att internet bara var en fluga som skulle blåsa över snart ;)
det boooorde gå utan google konto. du får trixa lite. det löser du säkert.
jag hade en müsli period för ett par år sedan. gott! jag brukade köra den där F Müslin från Axa. guldfrukt eller nåt. har du nån hemgjord special eller?
Annars är det mkt såndäringa stenhårt mörkt ekologiskt grovbröd med västerbottenost och groddar till frukost med te och på helgerna lyxar vi till det med varsitt löskokt ägg.
Nu ska vi ut med hund å knata runt kvarteret. glo in hos folk genom fönstrena om kvälla.
heppåre Sven!Postad för 2 years sedan # -
haha, mitt fel. kollade in lite olika inställningar och ändrade om några grejer så det går att lämna kommentarer. hade det inställt på att det inte gick att lämna kommentar om man inte hade googlekonto men nu har jag ändrat så alla ska kunna göra d. se, man lär sig.
nja inte hemgjord men special, det är egentligen farsan som gjort mixen:
"GOODY special muesli (luxury fruit & nut)" från Lidl. 750g massa torkad frukt och hela nötter. Blandar det med eldorado branflakes, billigt men smakar Mjölk & Honung! speciellt med fjällfil. Det är våran helg-lyx, annars är det havregrynsgröt, äpplemos och mjölk.
Internet är ganska nytt för mig åxå fast datorer i allmänhet är jag riktigt kass på. skaffade dator för ett år sen ungefär.
Glo in hos folk på kvällen låter som kul hobby, ni får flytta hit här finns massa fönster, testade lite för nån dag sen, ganska trevligt istället för att bara glo på samma asfalt man sett hundra gånger.
Har druckit mycket folköl på sista tiden med (mariestads 3,5 både vanlig och påskbrygd)
Är ganska bra som fan va :)Postad för 2 years sedan # -
Mariestads 3,5 är en stadig favvo hos mig. Gör go!
Man har änna tagit en och annan promenad med jycken i Kungsladugård och kikat in hos folk. väldigt bra glutt potential där. särskilt på vintern när det är mörkt ute så ser man bra in hos folk med lyse tänt.
Skrivit tres nya inlägg på min blogg nu. Alla jättebra faktiskt.
Går det att kommentera nu??
avancerat muslimix det där ni käka. Måste jag gå in på Lidl? jag har svurit att aldrig handla där ser du. namnet påminner förresten om en sång som Phoebe sjöng i ett gammalt avsnitt av vänner. "Lidl black curly hair. how did you wind up there?"
helskotta vad min kyl låter. den kommer gå sönder närsomhelst. den brummar och går på som ett helt jäkla tröskverk. (är det en fabrik som tillverkar trösklar?)Postad för 2 years sedan # -
Ja dom var riktigt bra!
skrev ett par små kommentarer så nu funkar det fint.Postad för 2 years sedan # -
gött mos!
imorgon ska vi åka och kika på ett annat hus. I Boråstrakten. Stort garage! just nu bor vi både jag, fru och stor hund i en liten etta i MAriestad. inget vidare faktiskt. inget garage att hänga i. Hoppas som sjutton på det här huset vi ska kika på imorgone och att det är snabb inflytt. Då ska jag har stor soffa, kylskåp med folkis och stereo med alla mina MArk Knopgler skivor i garaget där.Postad för 2 years sedan # -
Håller tummarna!
Fin hund ni har, är ingen hund människa men om jag hade varit hade det fått va en grandanoblabla (svårt) eller dobberman (lättare att skriva fast kanske inte lika snäll?)
Vi (numera 4st) bor i 3a på 66m2, hus hade suttit fint, får spara lite pengar.
Vad ska hon plugga för nått här?Postad för 2 years sedan # -
tack! ja det är en rar jycke vi har. hon har vunnit ett certifikat på den stora hundtävlingen i Larv (det behövs 3 för att hon skulle bli en champion). Vi har inte velat tävla mer med henne för det känns meningslöst eftersom vi inte vill ta valpar på henne ändå. hon dog nästan för ett par år sedan i magomvridning. stora hunder kan få det lättare. vet inte hur det är med dobermanns när det gäller rasspecifika sjukdomar. hade en kompis i Nyköping för tio år sedan som hade 2 styckna dobermans. dom var himla fina och bra.
Hon ska läsa på syakademien i Göteborg och senare omallt går som det ska fortsätta på designskolan i Borås. Hon är väldigt duktig på att sy och designa kläder redan. Hon sitter alltid vid symaskinen och syr på något. hon har oxå en blogg. försökte länka till den på min sida men lärde mig inte hur. kan skriva ner den här istället.
http://www.vidmittskrivbord.blogg.se
Vi har inga pengar till hus heller men det har väl banken? ;) där finns det massor med slantar att låna. den tråkiga biten kommer sedan med att jobba ihop pengar till ränta och amorteringar. jag är ganska lat av naturen. varje sekund som jag befinner mig utanför soffan är en bortslösad sekund. såvida jag inte sitter på hojen förstås. det är kvalite tid.Postad för 2 years sedan # -
Är det Tillskärarakademien kanske?
Sammanträffande i så fall, vi flyttade till göteborg från uddevalla ,2002 tror jag det var, för att min fru började där. Hon gick teater-skrädderi, klänningsskrädderi i uddevalla innan dess. Fast sen hon slutade skolan har hon jobbat med dyk-dräkts produktion, ganska roligt det med i och för sig, har fått dyka lite tack vare det.Postad för 2 years sedan # -
oj! ja det var ett sammanträffande som hette duga. ja det var precis så det hette ja. tillskärarakademin. jag skrev helt fel. himla lustigt sammanträffande. min lilla tös hon är mer inriktad på att sy kläder i 50 tals stil. ja även 40 tal. hon syr alla sina kläder själv. Precis som Lena Philipson. du vet hon från Vetlanda som sjunger. :)
lustigt detta. två Traja knuttar med syintresserade fruar. å så gillar vi folköl också. Göta Petter!
Du, min fru står här och undrar nu när jag nämnde detta och nu ville hon fråga om din fru tyckte tillskärarakademin var bra? var det stressigt tempo t ex? pallar hon med att pendla en bit? Vi ska ju bo en liten bit ifrån Gbg. Är det nåt mer hon skulle behöva veta som kan vara till fördel när hon ska söka?Postad för 2 years sedan # -
Hon säger att lärarna är bra (nu var ju det ganska många år sen, dom kan ju va gamla och döda nu) och tempot inte är värre än man gör det (brukar ju vara så med vuxen-utbildningar, vill man löka är det upp till en själv). Ang. pendling till borås, så hade hon tre klasskompisar som bodde där. Så det går nog bra.
Och öva "passpoalficka" och "ficka med lock" inför intagningsprov.Postad för 2 years sedan # -
Hon tackar för rådet! nu ska hon sy fickor så det ryker i fortsättningen.
Så, ni är dykare? Sånt vet jag däremot inget om. jag håller mig på tryggt avstånd från allt vad vatten heter. Kan pinsamt nog inte ens simma! Sällsynt numera med osimmare som jag men men...
Bra att det går å pendla smidigt från Borås. om 3 andra har lyckats så ska det nog gå för min tjej också.
HAde du fler hojar än din Truxton? vad var det som var kvar på den? vart brukar du åka när du åker? jag tyckte vägarna från gunneboslott och ut på landet mot landvetter och vidare till Sjömarken och sedan Borgstena osv är himla fina. eller runt Sätila är bra också.Postad för 2 years sedan # -
och väg 156 är rätt go den med
Nja, vi har dykt lite grann, hade vi varit barnlösa hade det nog blivit mer och förhoppningsvis kommer det bli mer i framtiden åxå när dom är äldre.
Har bara en hoj nu ja, och det är inte så mycket hoj med den just nu heller.
Började med en yammaha thunderace innan jag skaffade thruxton, har bytt hoj en gång efter det (06a till 07a) och haft några hojar vid sidan om under korta perioder.
Kör tyvärr alldeles för lite nu förtiden, lite tid, och så lyckas jag alltid skruva sönder hojen så den är i delar när det är dags att köra.
Vägar är jag kass på! Kan typ inga nummer och ortsnamn alls! Så jag brukar alltid köra efter när jag är ute och kör med nån, gillar dessutom inte att köra först.
Annars kör jag mest ensam, och mest när jag ska nånstans. Tråkigt men sant, fast jag tycker det är kul ändå :)
Läste på din frus blogg att ni är bojkottare, det borde du skriva om i din blogg! Lista!
Tycker det låter kul, själv bojkottar jag mest kött och fisk men skulle vilja ha en längre lista, har bara inte tatt mig för att börja gå längre än så. Palmolja ska in på min lista iallafall när jag skriver den.
Groddar är en annan sak som du skrev om tidigare. Har en groddnings burk, ny i kartong, som jag tog fram ur garderoben för flera månader sen för att börja odla smörgåspålägg, men jag hittar fan inga frön i affären, var finns dom!Postad för 2 years sedan # -
Fröna brukar finnas bredvid gryn. vi brukar grodda alfalfafrön. de blir klara fort. De står bredvid linfrön å dylikt. Linfrö är förresten bra för magen.
vore lättare att skriva ner en lista på vad vi ej bojkottar för det är så mycket man ska akta sig för nuförtiden. Frankrike var nog det första jag började bojkotta. det var 1994 då de höll på att provspränga atombomber. De sprängde klart alla bomber så därför måste ju bojkottningen gälla för all framtid. Min fru (Olivia) är lite sämre på just den punkten för det är någon ansiktskräm som hon behöver därifrån. *suck*
kött och fisk ska man hålla koll på. håller med. vi har inte handlat nötkött i butik på flera år och vi handlar sparsamt med fisk och då bara ekoligiskt. vi handlar bara sådant som är ekologiskt och rättvisemärkt. gör handlingen lite knepigare och dyrare men ändå mer tillfredställande. Vet du, Det var ett par i Östergötland som vi köpte ett hus av en gång som sa att de inte brydde sig om att bojkotta torsk. Det var inte deras ensak sa de utan det borde vara butikerna som ska ta det ansvaret. vi kallade dem för Coddeaters efter det. "Jävla coddeaters" brukade vi säga om dem. *S* sorgligt med folk som inte tar sitt ansvar. Då kan man lika gärna strunta i att rösta också. eller rösta fel. *S*
Fan, vi får ut och åka ihop någongång när du fått ihop cykeln. jag har massor med bra vägar där i de rätta trakterna. Jag har ju bott i småland en del och därför åkt mellan småland och Gbg en del. så har jag bott här uppe och åkt mellan här och Gbg så det blir att man täckt in en bit av Sverige som man kan rätt bra. Jag har bara åkt själv hittils. Vi ska ju flytta neråt Gbg så snart det bara vill sig. Sedan kan vi ut å köra ihop så fort vi lyckas undkomma våra respektive fruar. Det ska nog gå bra för min del. Bara jag hinner hem var fjärde timma och rasta hunden. *S*Postad för 2 years sedan # -
ja det ska vi absolut :) Ta det lugnt med husköpet jag har en del kvar med hojen.
nu iom lill-killen har jag dessutom mindre tid att jobba med att få ihop den. men sen måste jag ju få köra lite, då kan vi ta dina vägar.
Ska kolla alfaalfa hyllan nästa gång, tack för tipset!
hej på dig!Postad för 2 years sedan # -
Kul!
Nu ska vi ut med hund och glo igen. Blir nog inget med huset jag hade spanat in för på karta så såg jag att det går förbi elljusslinga precis bakom knuten på huset. Frugan vill kunna sola naken i trädgårn så det funkar inte *S* shit pommfritt!
harebra Sven! Vi hörs!
Ricky BPostad för 2 years sedan # -
Putsat fönster idag, första gången sen vi flyttade in för två år sen. Fick byta vatten i hinken mellan varje fönster. Så nu har jag gjort livet lite lättare för alla hundpromenadsfönstergluttare. Och man kan se ut åxå!
Rickard, om du sätter i UV-lampa i slingan bakom huset då?
eh, UV lampa? vad är det för nåt nu igen deå? en uv är nån form av uggla va?
putsa fönster e drygt. särskilt om man är kass på det. jag brukar av princip aldrig putsa fönster eller dammsuga. jag tar på mig att diska istället. jag är vass på diskning. tycker jag själv iaf. frugan tycker jag missar hälften av alla matrester. duger åt mig iaf.
Hu är det med den nye då? vad hette han nu igen? inte Kryso eller Billroger iaf.
mkt med bäbis va? kasst med sömn om nätterna antar jag.
Vi har inte vågat ta språnget än men vilket år som helst nu. innan man blir för gammal för knodd.Postad för 2 years sedan # -
Ja, vänta inte för länge om ni ändå tänkt köra på, man kommer aldrig känna sig riktigt redo, det är bara att blunda och hoppa!
En solarie lampa dU Vet
Jo Arvid mår fint, sover mest hela tiden, äter in emellan.
Vaknar bara en gång på natten och behöver mat och ny blöja, så det e rätt lugnt faktiskt.Postad för 2 years sedan # -
nu har vi kikat på "halvåtta hos mig" påtv4play. det var en himla cool rockabilly tjej från Örebro som var värd ikväll. himla cool stil hon hade.
alltid varit en massa saker vi måste ordna med innan vi skaffar knodd. vi har bott på så konstiga ställen de senaste 3 åren. vi måste hitta ett hem och ordna med inkomster först. sedan blir det familj hade vi tänkt. Hon har barn sug som sjutton.Postad för 2 years sedan # -
inkomst, du får ju 1000 spänn i månaden per unge!
har du några stycken kan man säkert leva på det nånstans i småland eller norrland :)Postad för 2 years sedan # -
är det 1000 spänn nu? bara att sätta igång då och avla barn av bara sjutton. Vi ska bara hitta någonstans att bo först då. En etta på oss två plus hund är redan lite trång. Det huset jag hade mina blickar på var nog ändå för dyrt för oss. jag sitter vid datorn och letar på hemnet varje dag. känns som jag gjort det i flera år. vi har letat hus ända sedan våren 2008. varit och kikat på hur många kåkar som helst. vå köpte ett också. i östergötland och det kändes bara helt fel. världens finaste kåk hade vi som låg helt avskilt ute i skogen. men vi trivdes ändå inte och så i panik sålde vi huset och flyttade till jävla värmland till ett hu som vi hyrde medan vi fortsatte att leta hus. undrar om vi någonsin kommer hitta hem. i början hade vi tusen olika krav på hur huset skulle vara men nu vill vi bara ha ett hus att bo i där det är lugnt och tyst. tystnad har kommit att bli högsta prioritering för oss efter att ha bott i oväsen i bortåt ett år.
Postad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.