Min Triumph America 2006 går ibland bara på en cylinder. Det luktar dessutom bensin vid de aktuella tillfällena. Jag har kollat upp den på Triumph Löddeköpinge men de kunde inte hitta något speciellt. Det spelar ingen roll om den är varm eller kall eller om jag kör på choke. Har den väl bestämt sig för att använda bara en cylinder så verker det inte gå att göra något enkelt åt det (möjligen varva motorn). Problemet verkar komma oftare och oftare med tiden. Den har gått bara 800 mil och jag har själv kört bara 200 mil efter förvärvet.
America motorproblem
(5 inlägg) (3 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Hur får du igång den igen då? Om det kommer och går utan att du behöver göra nått (tex byta stift) så är det nog glappkontakt, förmodligen då vid spolen. Är du nära Eslöv nästa gång det händer så kom in om, sånna fel är lättast att fixa medan dom finns kvar.
Jörgen
0739855662Postad för 2 years sedan # -
Det kan nog stämma att det är glappkontakt. Jag märkte att problemet var känsligt på och förrvärrades av styrutslaget. Det kan ju vara någon av kablarna som rör sig när jag vrider på styret. Jag har inte tittat under bensintanken än men felet kan nog vara därunder. Är det lätt att ta bort bensintanken eller det kanske inte behövs för att kolla kablarna därunder.
Postad för 2 years sedan # -
Tanken måste bort om du ska kolla det riktigt.
Det är lite grejer som ska bort, men annars är det rätt lätt. Behöver du hjälp så hör av dejPostad för 2 years sedan # -
gissar på att en av tändspolarna e defekt. har råkat ut för liknande problem med bonnevillens dubbelspole. isoleringen i nån av lindningarna hade gett med sig. tydligen har detta varit ett vanligt fel hos triumph. Köpte en begagnad japsspole istället- funkar finfint!
Postad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.