Är det någon som vet eller har testat att köra en o-ring kedja torrt som "primary" kedja och ha öppet med torrkoppling?
Varför??? Jo för att slippa olja och så vill jag ha lite "ducce ljud" ifrån kopplingen....
Är det någon som vet eller har testat att köra en o-ring kedja torrt som "primary" kedja och ha öppet med torrkoppling?
Varför??? Jo för att slippa olja och så vill jag ha lite "ducce ljud" ifrån kopplingen....
Hej igen. Har inte testat själv. Speedwayförarna använder inte o-ringskedjor i sina transmissioner. Tror att kedjehastigheten är för hög och att o-ringarna smälter. Men det är bara att prova. Glöm inte att tala om hur det gick bara.
Kanske någon annan som redan vet?
Hilse
Jag har hängt in en o-ringskedja i transen på en av mina hojar (ej öppet utan innaför kåpan). Jag har inte hunnit köra så mycket med den ännu. Rapporterar hur det går vid tillfälle.
En annan grej jag läste om i Hugie Hancox bok, är att sätta på ryckutjämnare både på vev och koppling. För mjuk transmission och minimum av behov av kedjejustering. Kanske värt att prova...
Jag har haft det på min triumph flinta i 10 år fungerar kanon..
ska dock byta till belt nu i vinter för tystare gång.
Hej Gustaf.
Kan man få reda på vilket fabrikat din kedja har? Själv kör jag med Reginas speedwaykedja och den håller bara 10-15 mil. Skulle verkligen behöva förlänga mina bytesintervall.
Hilse
Du måste logga in för att posta.