Är det någon som "provat" Triumph's egna så kallade effekt ljuddämpare? Är det skön sång i dessa?
Bonneville T100 ljuddämpare
(9 inlägg) (4 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Jo, körde en sommar med dessa på min 02a. Tyckte att de var för "täta". Har numer bytt till Norman Hydes Truxton- dämpare... helt ok..
Postad för 2 years sedan # -
Hej! en förfrågan till medlem 07-0760:
Har funderat på både Raask slash Roadster och på Norman Hydes peashooter. Har du ändrat någonting , för Bonnevilles och Truxtons avgasrör är olika. om man går på NH:s websida och ser på Peashooter för Bonneville så går dom mera vågrätt och på Truxtons sida mera uppåt. Jag har jubileums Bonnevillen -09 , och vill ha ljuddämparna mera uppåt.
Dessa ljuddämpare var avsedda för bonneville/thruxton med fästena som sitter i bakre fotpinnar samt bakre stag som jag monterat med gummiklädda rörhängare i ramen under sadeln. OBS! om du handlar likadana så tänk på att Norman Hyde använder tumgängor till de bakre fästena har för mej att det är UNF 5/16... KOLLA!!!
Hallå där,
bumpar denna tråd för jag är åxå i behov av mera ljud i min Bonneville.
Startade den för första gången igår kväll & trodde ett tag att jag startat grannpojkens Derby Senda... :-(
Så var gör man?? Triumohs egna, Norman Hydes eller Sieverts? Vad låter bäst? Inte högst, utan bäst helt enkelt... :-) Fast det är ju verkligen inte enkelt...Hepp!
Hepp!
Anders i Åkersberga
"Snowie" Bonneville -09Postad för 2 years sedan # -
Skandia orginalljuddämpare låter bäst... http://www.llaurin.se/
Ska jag sjösätta Bonnien lr skaffa stereo på densamma & köra ljudskiva??? Fan, va svårt att välja... :-)
skaffa en bra stereo o montera den på hojen. köp skivan och play it loud. du slipper få böter av haffa för att avgasljudet inte klarar db-nivån och ändå har ett gött sound på moppen. dessutom sparar du på dyr bensin när du ska impa på brudarna vid korvmojen...
RIDE ON!Postad för 2 years sedan # -
-Ska inte farfar åka hem å lägga sig snart???
Nä, korvmojjetiden är sedan länge sen förbi...
Får nog ringa Raask iaf
Hepp!
Anders
Postad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.