Allt ni vill veta om klassisk racing med maskiner gjorda av järn besvaras på <tomcc.racing@swipnet.se>
ha de Hilse
Classic racing
(17 inlägg) (6 röster)-
Postad för 3 years sedan #
-
Vill bara skicka ett stort tack till alla som har svarat på mitt upprop om en reaktion på mina små bidrag till Trajan. Inte bara mejl har jag fått utan även telefonsamtal samt brev med posten. Det värmde. Och då alla var positivt inställda så har jag bestämt att jag fortsätter ett tag till. Tack igen.
ha de Hilse <tomcc.racing@swipnet.se>Postad för 3 years sedan # -
Kan du Hilse ta och rita ned vad som gäller för regularity eller va de nu heter, de där att stuffa runt så möe en tröster "utom tävlan". Finns det kvar? kostar? Licens? Glömmer hela tiden vad som gäller och det kanske, kanske finns ngn annan som är intresserad oxo.
Postad för 3 years sedan # -
Hej du anonyme.
Regularitetstävlingar förekommer inte i Sverige. Vill du åka sådant är det närmaste Tyskland, där är det mycket stort. Riktig racing förekommer där åandrasidan inte.
Vill du åka gammalcykel på bana här hemma, utom tävlan, kan man köra i "parad"klassen i MCHK-racings regi.
Detta förutsatt att man tar en enklare licens. Vill du bara åka bana finns det ju mängder med möjligheter varje år. Tyvärr får då dela asfalten med en massa plastraketer vilken kan förta en del av upplevelsen.
Annars är Ducatiklubben ett bra alternativ. Ett par gånger om året får man deltaga med något som inte är Ducati. Kräver dock medlemsskap i klubben men ingen licens.Mer frågor?
ha de HilsePostad för 3 years sedan # -
Jag tror faktiskt man kör lite regularitets back-tävlingar i Sverige med gamla cyklar.
vill även passa på att instämma i hyllningarna av racing-rapporterna Hilse, de är alltid höjdpunkterna när en ny Traja landar i lådan. förresten blir det dragrace får du ju träna på dom där starterna!
svenPostad för 3 years sedan # -
Hej Sven.
Tack för betyget. Det är ju alltid trevligt att få uppskattning för vad man gör.
När det gäller backtävlingar i Sverige så finns där sådana men de är nästan lite hemliga. Alla är väl inte helt "lagliga" och därmed kan dom inte införlivas i den "riktiga" tävlingsverksamheten. Synd.
När det gäller mina starter så skyller jag alltid på min extremt höga etta, vilket alla andra saknar. Skall försöka kompensera detta med mer VRID.
jag ska åxå kompensera med vrid
Jaha.
Och vad skall du kompensera för om man får lov att fråga?
HilsePostad för 3 years sedan # -
Skall återkomma om dragrace så snart jag fått besked från Vgda MK om datum osv. Skall lägga ut info här o i Trajan om anmälan, avgifter, försäkringsregler, Hoj-krav, förarutrustning osv. osv. Spontant när jag talade med dem i senhöstas var de väldigt positiva, ja, riktigt amuserade över tanken med en massa brutalt accelererande Meriden-twinnar (och nån trippel kanske) samt utfyllnad av modernare påfund... Som skrivet tidigare i annan tråd, lär finalen bli mellan min TSS o Hilses "Nessie"... (om man mäter i skrävvel)
måste man kompensera FÖR något åxå? tänkte att det räckte med mera vrid. men det finns väl massa saker att kompensera för i så fall, bara att välja nått, vridmoment kan kompensera för alla möjliga saker eller?
Ehh. Jag måste fråga frun.
Ehh. Hon anser att det inte går att kompensera någonting med mera vrid:-).
Tjenare Hilse, dags att sy in bly i höger armbåge för vassare starter,måste vara bättre än mer vrid, alt kortare gasvajrar = alltid öppna spjäll!!
Dags att visa att en Triumph alltid är vassare/snabbare än nåt annat på banan.
Håller i övr med en del tidigare inlägg att det första man kollar är min herres framfart på banorna innan övrigt ens tittas på......i TRAJAN.
Hasta vidare säsongen -09 mvh Magnus S-rydPostad för 3 years sedan # -
För alla gasglada: kolla in senaste nytt på dragrace-tråden... här kan man slipa starter...
Hmm. Får fundera lite på detta. "Nessie" är ju byggd för långlopp så det där med häftiga starter är ju inte hennes grej. Vi får se vad vi kan hitta på.
Hilse
ps Tack för berömmet Magnus. Skall försöka hålla mig på jorden.Postad för 3 years sedan # -
Eftersom vi tjötat dragracing här oxo så vill jag tillägga info om körningen den 23maj på Vgda Flygfält: Nu har de kommit ut med tider: den 23maj klockan 10.00 drar det igång. 200:- för ickemedlem av Vgda MK att köra. Skall du bara titta och se andra ha skitkul kostar det 40:- (är du eller ser som under 15år kan inträdet vara gratis) Kiosk och servering utlovas. (Annars finns Sveriges långsammaste Mcdonalds tvärs över E20)
Se deras hemsida http://www.vgdmk.se/
Postad för 2 years sedan # -
Hej,
jag är lite nyfiken på vad som gäller, jag skulle vilja hitta regelverk för classic racing, precis som hos Svenska Bilsportförbundet. Var kan jag hitta det, om det finns? =)
Postad för 2 years sedan # -
Hej Katarina.
Information och regelverk om classicracing i Sverige hittar du på
http://www.mchk-racing.org/INNEHALL.htm
resp. http://www.mchk-racing.org/Maskinreglemente,sve.htm
Maila mig annars om det är något speciellt du vill veta.
Hilse
ps. Du vet väl att du kan prova på sidvagnsåka på årsracet. dsPostad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.