Har fått ett förslag på att vi kanske skulle prova på lite dragracing istället för att åka bana.
Vad säger ni om det?
Hilse
Dragracing
(19 inlägg) (7 röster)-
Postad för 3 years sedan #
-
Kul idé. Jag är med förståss om jag överlever denna hemska årstid.
ErichPostad för 3 years sedan # -
Har snackat med Vårgårda motorklubb och de är initialt mycket positiva. De har sk. Streetrace ett antal ggr per säsong där man för 200:- (sommaren -08) fick köra så många repor som man hann beroende på antal startande. Man får då: Reaktionstid, totaltid samt sluthastighet. Strippen mäter 200 meter. Sluthastighet för moderna sporthojjar verkar ligga på max 150km/h. De kör också några "riktiga" tävlingar där ickereggade fordon kan köra, här gäller för arr. att ha räddningsteam osv. så det är vid sådana tillfällen "Nessie" (Hilses racer) och andra tävlingshojjar kan köra. Jag tror vi annonserar ut här på sidan och i Trajan om ett Streetrace och så ser vi intresset, kanske det succ. växer och då kanske vi kan anordna Klubbmästerskap! Vore kul att tvåla till alla Hinckleys med Tss:en (hmm, Johnson Cams i Usa har dom där vassare avgaskammarna... kanske friska på insugkammen oxo...95 på driven) jaja vi får se...
Postad för 3 years sedan # -
Det är bara att boka.
Hilse
PS Glöm kammen. Jag torkar av dig med "Nessie" ändå.Postad för 3 years sedan # -
Kul med dragracing, då slipper man svänga så mycket.
# Vore kul att tvåla till alla Hinckleys med Tss:en (hmm, Johnson Cams i Usa har dom där vassare avgaskammarna... kanske friska på insugkammen oxo...95 på driven) jaja vi får se..#
Passa er, jag säger bara FCR 39 förknasare, monteras i vinter nån gång. Också var det där med bantning... gör säkert ett par sekunder.
ErichPostad för 3 years sedan # -
Glöm det.
Jag torkar av er med "Nessie" allihop.
HilsePostad för 3 years sedan # -
Hur snabb din "Nessie" än är, -du får inte ens starta med den på Streetracen... syyynd men sant. Sedan är det viktigaste inte att vinna över andra utan att förudmjuka hejdlöst!
Ficklampa fram, ficklampa bak. Nummer på ryggen. Gatlegal i 200m. Vad är problemmet?
HilsePostad för 3 years sedan # -
Lördag den 23 maj är det preliminärt bestämt den första av tre tillfällen att köra på Vårgårda flygfält. De andra två är lördagen den 4:e juli och sedan lördag-söndag den 15-16 augusti. Den sista är en tävling där även oreggade tävlingsbilar och motorcyklar kan delta.
Vad krävs?
Ditt fordon skall vara skattat, försäkrat och besiktigat, en tävlingsbesiktning görs inför körningen som kollar skattelapp och fordonets säkerhet.
Mc-förare skall ha hjälm, handskar, stövlar och lämplig heltäckande klädsel (skinnställ/ byxor-jacka eller allroundställ typ Gore-tex.
Banan mäter halva strippen, dvs. 201meter. Du får din sluttid, sluthastighet samt din reaktionstid. Hur många repor? Det beror på antalet startande, dock har alla hittills varit nöjda.
Startavgiften var 2008 200 kronor, detta håller de även i år. Så mycket kul får du inte för pengarna ens på Liseberg.För mer detaljer, kontakta Vårgårda Motorklubb, e-post: marcus@walmracing.se. Där kan du också föranmäla dig. Det går bra att anmäla sig på plats men det kan ju vara fullt och då får man bara stå breve…
Obs, datumen är preliminära än så länge, ha koll på deras hemsida: http://www.vgdmk.se. Där finner du också vägbeskrivning. (Utefter E20 vid Vårgårda, ca 8mil norr om Göteborg.)
Ni som inte vill gasa utan knäskrap, kom och hejja på och bidra med gött tjöt, inträdet är gratis!Postad för 2 years sedan # -
Kanon.
Äntligen ett vettigt arrangemang i närområdet.
Hoppas vi blir många.
HilsePostad för 2 years sedan # -
Hej,
Ny här, men nu när det ska bli klubbmästerskap i dragracing så får jag väl bli medlem igen
Var ligger Vårgårda? EDIT; Såg nu att det ligger 8 mil norr Göteborg.
Om nån tycker Malmö är närmare så kör vi där varje Onsdagskväll på sommaren, plus 4 helgtävlingar. Jag kan va lekledare där, om det behövs/skögge
Postad för 2 years sedan # -
Hej igen.
Som alla ser så loggar jag nu in med mitt medlemsnummer. Finns där någon på forumet som har lägre?
För övrigt så tycker jag att det här med dragracing verkar slå an en ton i klubben.
Skögge. Kan inte du organisera upp något i Malmö. Boka ett datum, publicera det i Trajan och i träffkalendern. Tag sen lite bilder och skriv en rad om det i tidningen så kanske vi kan få det här att bli nåt.
ha de HilsePostad för 2 years sedan # -
ja, det är ju låga siffror det handlar om här!!!
själv har jag inte hittat bruksanvisningen där det står hur man ändrar så man får ett namn i stället för sitt "PINSAMT HÖGA" nummer
Kul om det börjar röra sig lite runt om i Sverige, såg att Vårgårda MK blivit inbjudna till "street-race" i Värmland, så liknande arrangeras runt om tydligen. Huvudsaken att träffas o få ett garv o en adrenalinkick... (o piskar polarn)
Nu har de kommit ut med tider: den 23maj klockan 10.00 drar det igång. 200:- för ickemedlem av Vgda MK att köra. Skall du bara titta och se andra ha skitkul kostar det 40:- (är du eller ser som under 15år kan inträdet vara gratis) Kiosk och servering utlovas. (Annars finns Sveriges långsammaste Mcdonalds tvärs över E20)
Skall försöka komma. "Nessie" är inte klar så det får bli Hinken. Kanske man tar en repa på den istället. Anmälningsavgiften är ju försumbar. Sen får det bli flygande kilometern i Halmstad 11-12 juli.
HilsePostad för 2 years sedan # -
Nu på Lördag alltså, den 23maj klockan 10-15 går det av stapeln. Hoppas att vi blir några stycken...
Peter KPostad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.