Japp. Så var då första deltävlingen i TOMCC Dragracing Cup avgjord. Stort tack till Peter Kaspersson som tog initiativet till detta trevliga evenemang. Vi delade in oss i två klasser. Hinckley och riktiga. Och för er som inte kan vänta på rapporten i nästa Trajan kan kontakta undertcknad på <tomcc.racing@swipnet.se>
ha de Hilse
Dragracingen Vårgårda.
(19 inlägg) (4 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
fan hilse! du fattar väl att vi e nyfikna och inte har lust att vänta till hösten!
hur många kom, -kom i mål, -kom hem med hel hoj????
hoppas själv jag fått ihop cykeln till nästa repa eftersom jag tydligen inte är tillräckligt snabb i verkstan iallafall!! speedweekend sket sig ordentligt (var annars det jag var mest sugen på), det visade sig nämligen att min fru visst fyllde år då!
/svenPostad för 2 years sedan # -
Ni skulle varit där, skitkul hade vi som körde i alla fall. Visst har vi tider o resultat men nåt gott måste vi spara till redaktörn. Att det kan vara så knepigt att komma iväg...
Som sagt återkommer vi med bilder o reportage om dragracet.
PeterPostad för 2 years sedan # -
det blir inga låga tider på en ram med två hjul och motor utan cylinder, topp och koppling!! :-) annars hade jag vart med. nästa gång, då...
Postad för 2 years sedan # -
Mmm, får se om det inte är så att jag får riva isär min... nåt låter illa i motorn, men detta började innan dragracingen. Det var några Hinckley-Bonnevillar där, dem hade man velat dra emot...
Tjena Sven.
Alla kom hem med "hel" cykel.
Bäst i Hinckley klassen blev undertecknad och i klassen för riktiga Triumph tror jag Peter hade flest segrar.
HilsePostad för 2 years sedan # -
Hoppsan.
Ny information har tillkommit och det ser ut som det blev oavgjort i klassen för riktiga Triumph. Delad seger mao mellan Peter K och Michael A.
ha de HilsePostad för 2 years sedan # -
Hur långt hade man kommit med 8.29s? (på 201m alltså) Det körde jag med min Scrambler 2008 i Onsdags, original med Arrow system. Med en helt original (och rent ny) 2005 Bonnie Black har jag kört 8,65s
Nu till helgen är det race I Malmö igen, jag kör min nya Triumph scooter. Har bara kört 3 repor och bästa tid är 6.7s. Den bör klara 6.0s när allt är som det ska.
Bild http://stabbarps-auto.com/images/scooter7.jpgNär vädret blir lite stabilare kan vi kanske ordna nått Triumph race i Malmö, kanske 3-5 Juli? Då är där en tävling som nog inte blir så överfull med bilar som helgens tävling blir. Finns det intresse så hör av er i tid så fixar jag en Triumph klass åt oss.
jojje.lindskog@swipnet.sePostad för 2 years sedan # -
Hej Skogge.
Med en tid på 8.29 hade du "vunnit". Själv körde jag på 8.4. Nästa gång skall jag fälla in backspeglarna.
ha de Hilse
ps."snygg" scooterPostad för 2 years sedan # -
Hade varit kul men... måste nog serva motorn en "del" först...
Låter lite konstigt i den
PeterPostad för 2 years sedan # -
när fan hann du bygga scootern?! den var väl inte ens påbörjad när jag och ronny var nere och fixade mitt block.
fräck iallafall! åxå turbo eller?
/svenPostad för 2 years sedan # -
Läste fel. Körde som bäst på 8,28s. Nästa gång skall jag förutom att fälla in backspeglarna även fälla ner visiret och ev luta mig något framåt.
ha de HilsePostad för 2 years sedan # -
fäll in hur många backspeglar du vill hilse, nästa gång har du ändå inte en chans!
mina speglar ligger i en låda på vinden!!Postad för 2 years sedan # -
Upp till bevis den 15-16 aug då? :-).
HilsePostad för 2 years sedan # -
Sven,
Scootern började jag på i Mars, den har en 904cc motor, turbo och 160-180hk, bästa tid efter 7 repor är 6.56s, bör gå 6.1s när allt är som det ska.
http://r2d2.df.lth.se/~cruzing/2009/meca090530del2/meca090530321.htmPostad för 2 years sedan # -
du e snabb du. själv håller jag fortfarande på att långsamt färdigställa min hoj. hoppas jag är klar så jag kan köra till brittania (i år :-)
nu hänger det på en tråd om jag ska hinna få ihop skiten till nästa streetrace! (och helst hinna köra in den åxå)
imorgon får jag lyfta ur motorn och dela blocket igen (suck!) bara för att jag e en idiot!!
men det är väl ok att komma dit utan lampor och sånt bara det går framåt, det kan väl knappast va krav på att hojen ska va laglydig för då kan jag lägga ner med en gång.Postad för 2 years sedan # -
På rätt köl igen nu!
tog inte så lång tid som jag var rädd för, så nu får du börja skruva bort skrotet från hojen Hilse! hoppas bara jag ska hinna köra in motorn lite, byta olja och få till bestyckningen. just det, måste montera förgasarna... och elen åxå... å resten med.
åååh!Postad för 2 years sedan # -
nu är hojen startad för första gången, det var riktigt brutalt, och lät rätt skumt, mycket annorlunda motorljud.
återstår bara att få till ballanseringen på framhjulet, strålkastare, nånting att växla med och en startknapp så ska jag ut och prova. då blir det åxå spännande att se om det skumma motorljudet blir mindre när motorn är varm eller om det är nått skit jag behöver oroa mig för, hoppas inte!
kanske blir race den 4:e
behöver man föranmäla eller är det bara att dyka upp?
det finns inga krav på ljudet va (låter som ett jäkla rea-plan! :)Postad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.