Jag har sett att en hel del tydligen haft problem med ekrar som gått av på NyBonnies. De jag läst om förefaller ha varit i USA de flesta. Hur ser det ut här i Sverige?
Ekerproblem
(4 inlägg) (4 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Även i Sverige har det varit ekerproblem. Troligen var var problem främst med första årgången. Triumph har haft svårt att vidkännas att det varit ett problem.
Själv fick jag till slut hela bakhjulet utbytt. Det tog en hel del bråk med bl.a en nu icke existerande återförsäljare.Postad för 2 years sedan # -
Jag vet inte ngt om specifikt triumph eker problem. men det funkar så här- magnetiska ekrar = ultrakass = altså kromat kolsål= väteförsprödning, detta vet "alla" altså rent kriminellt dåligt, livsfarligt. halv magnetiskt är jättebra höghållfast austenitiskt rostfritt stål.... Sånt som gör dig nöjd!
Postad för 2 years sedan # -
Jag har en Thruxton -05:a där två ekrar har gått av i bakhjulet. Det var lite bök med att byta dessa. Fick riva halva hjulet för att få dit dem. Man måste ta dem i rätt ordning för att få dit dem. Det finns fyra olika varianter av ekrar beroende på var de ska sitta. Dessutom hade en variant av bakhjulseker samma artickelnummer som en framhjulseker, med helt annan längd. Ja nu har jag några ekrar i reserv :-).
Postad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.