Hallå
Dragning av elsystemet på min hoj vinner inga skönhetspris. Jag har råkat ut för ett kabelbrott i den inklädda kabelstocken som går imellan lamphuset och instrumentpanelen.
Det innebar att frilägeslampan slocknade.När jag kopplade loss plinten som är i lamphuset och är tätad med eltejp mellan plint och kabelhöljet och tog av tejpen så rann det ut vatten och plinten var korroderad. Varför?? Givetvis är höljet inte tätat upptill vid instrumenten där kablarna fördelar sig och sen går stocken i en båge och upp igen till plinten i lamphuset med följd att tvätt och regnvatten som kommer in uppifrån inte kommer ut igen.Inuti kabelstocken är det dessutom små kabelstift som givetvis också korroderar och till slut går av. Så mitt tips är att göra ett litet hål i höljet på lägsta punkten så vattnet kommer ut igen.Gör det med försiktighet så ni inte punkterar de tunna instrumentkablarna
Otto
Elsystem Hinckley Bonneville
(6 inlägg) (3 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
åh fan!
Tur för mig att jag aldrig kör i regn då. Det ska banne mig vara både solsken och fågelkvitter för att jag ska ge mig ut å köra.
tack för tipset ändå!Postad för 1 year sedan # -
Inga längre körningar eller tvätt av hojen i heller?Triumph made in a rainy country?
Även om Bonnevillarna sätts ihop i Thailand sen ett par år.......Postad för 1 year sedan # -
eh.. näe. inte tvättat den på länge faktiskt. kanske en eller två ggr bara sedan jag köpte den. brukar torka av den värsta skiten med en trasa bara. är det dåligt?
Postad för 1 year sedan # -
Nä du Bonnevier. Då syns det att du använder hojen ju!!!
Postad för 1 year sedan # -
jo så är det. kedjan brukar jag vara rätt duktig på att göra ren i alla fall. :)
Postad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.