Jag har i dagsläget en trophy 1200 96'a som jag försäkrar i Länsförsäkringar.
Försäkringen jag har är ganska strikt och stipulerar bl.a. att endast jag får köra bågen vilket är helt ok.
Nu går jag i funderingar på att köpa ytterligare en båge och har då tagit upp diskussionen med lf om det skulle gå att få jätterabatt på ena bågen, förutsatt att samma vilkor gäller.
Logiken jag tillämpade var att jag kan ju bara köra / skrota en båge i taget.
LF gick inte med på detta utan hänvisade endast till sin flerförsäkringsrabatt.
Nu undrar jag om ngn i klubben har kännedom om ett bolag med förmånliga försäkringar om man har flera bågar.
/MC
magnus.carlsson.se@gmail.com
Försäkra flera bågar
(4 inlägg) (4 röster)-
Postad för 6 months sedan #
-
Hör med IF, dom har Triumph märkesförsäkring. Själv fick jag halva priset på min ena hoj när jag skaffade den andra hojen, iof bara 240:- men ändå :-)
Postad för 6 months sedan # -
Jag har försäkrat i Bilsport-MC i 8 år. Länsförsäkringar, som jag har för allt annat, har aldrig kunnat konkurrera prismässigt. Jag tror B-MC har flerhojsrabatt.
Postad för 6 months sedan # -
Fick min räkning idag på Bonnevillen från -02. Premien för helår 2476:- 206:-/mån i snitt och då är det helförsäkring och jag bor i Partille. SMC rabatten är avdragen och jag ser att man kan betala ett trygghetstillägg så kostar räddning ingenting. Skall kolla vad det kostar med trygghetstillägget nån dag.
Självrisker: Trafik 1000:- Brand 1000:- Stöld 2000/5000:- Räddning 0/1000:-
Rättskydd 20% minst 1000:- Vagnskada 3000:-Bolag: Bilsport & MC
Postad för 6 months sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.