hej
Köpte nyligen en ny Thruxton och då även "gummidamasker" till framgaffeln. Ett problem bara,,,,vet inte hur dom skall monteras,,,,kan någon här ge mig lite råd,,,,
Hjäälp
(5 inlägg) (2 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Du måste ha hojen på en lyft för att lyckas.
Du måste nog montera av gaffeln för att kunna trä på "gummina", men först lossa "stänkskyddet" (svart plast) som sitter överst på "underbenet" genom att knacka med en träbit som mellanlägg underifrån. Hjul o skärm o skärmhållare måste också bort förståss sen lossar du ett gaffelben i taget. Trä på gummit och fixera med buntband.Jag vet några som lyckats trä på dom underifrån men då måste du klippa sönder ovan nämnda stänkskydd. Lite pyssel i vintermörkret. Om du har för avsikt att meka själv med din hoj rekommenderar jag att du köper en Haynes verkstadshandbok. Där står det mesta man behöver veta. Kan tyckas dyr men värd varenda krona. Lycka till!Postad för 2 years sedan # -
tusen tack för tipsen,,,,ni lär "se mig här igen"har många frågor eftersom jag är nybliven Thruxtonägare,,,,typ
trimmning,,,,den har ju insprutning
ljuddämpare,,,,,kanske en "mas kort rund"
styling,,,,,bakskärm och blinkers förståsVi hörs alla
GöranPostad för 2 years sedan # -
Det finns en thruxtontråd på http://www.sporthoj.com som du kan kolla också. Under "modellspecifika diskussioner". Du måste bli medlem för kunna delta.
Postad för 2 years sedan # -
tack för tipset om sporthoj.com
en guldgruva för mej som thruxtonnybörjare....läste hela kvällen igår :-)Postad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.