Hej, tycker att det är dåligt med fart i Forumet. Är det ingen som har några problem, erfarenheter eller glädje att dela med sig av? Även om det börjar bli mörkare så händer det nog saker. Var tidigare ägare av en gammal Honda och kanske är bortskämd med Classic Honda Forum?//johan
Mera fart i Forumet
(6 inlägg) (5 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
HA! Lite segt är det allt. Håller med. Försökte för typ ett halvår sedan att få igång forumet med ett gäng trevliga inlägg och kommentarer men det dog ut rätt fort. Tror jag tom hotade med att köpa mig en Honda om det inte blev bättre ;)
Det visade sig vara ett tomt hot. Jag älskar min Triumph Bonneville. Den säljer jag aldrig. Fast den dag jag får råd så kanske jag köper mig en gammal Honda som andrahoj, Så jag får tillgång till Hondaforumet, haha. ja jisses.
Oktober nu. Cykeln får nog räknas som vinterförvarad nu för min del. Är det några som kör tills det börjar snöa här?
Några inplanerade modifieringar under vintern? Själv så tragglar jag vidare med min blinkersinstallation.
Hepp/RPostad för 1 year sedan # -
Hallå där-visst kör vi motorcykel fortfarande. Jag har precis kommit hem från en tur. Tjejen körde på den BSA B40 vi köpte i Juni från Danmark, som jag lade allt för mycket semestertid på att få fungerande. 'blev faktiskt riktigt sur på den till slut när tändningen till slut satte stopp för vidare framfart. Men jag tog mig samman igår och monterade klart Boyer Digital tändningen jag köpte från England för en månad sedan. Nu verkar det lira. Den kör snyggt och stabilt och Vibeke blev följaktligen harmonisk och glad. Skit att det hunnit bli oktober...Men det är som jag så många ggr insett förut att alla projekt tar i regel dubbelt så lång tid som förväntat och kostar dubbelt så mycket! Själv fick jag ju ligga och fisa bakom med en lätt smak av Castrol i munnen. Det är för övrigt ett sund tecken att folk i klubben lägger mer tid i garaget och på vägen än att sitta och trycka på dator'n. Men visst är det kul att dela erfarenheter med klubbkamrater. Det blir nog inte mycket mer köra med Hinkley Bonnyn i år för om jag skall hinna att få den trimmad till nästa säsong måste jag nog plocka ner den snart. År det någon som vet någon bra 4ventilsportare att rekommendera??? Hasse D
Postad för 1 year sedan # -
Tyvärr är det nog utseeendet på forumet som sabbar allt. Ett väl fungerande forum ska vara uppdelat på olika ämnen och helst även olika modeller. Allt ska inte bara ramla in allt eftersom, helt hopplöst att få överblick eller göra en snabbsökning.
Jag har 6 ventiler på min Bonneville!
Sex ventiler, ehum det var spännande. Jag har ca, med fyra per cylinder, åtta och två ventiler i hjulen-det blir tio! Och jag har ju inte pillat bort friskluftsventilen heller än så då blir det 11. Vann jag ?
Hasse DPostad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.