Min T100 (04) har drabbats av obalans. Mellan 70-110 km/h så skakar hojen liksom i vågor (kommer och går) Har provat med fabriksnya hjul både fram och bak, även bytt styrlager, utan resultat. Inget hjälper, har nån en ide om vad det kan vara?
Obalans Bonneville T100
(6 inlägg) (4 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
Jag har visserligen en thruxton men har följt debatter i olika forum om detta problem sedan 2004 och till 95% är det däckrelaterat. Några få har haft glapp i svingen i sidled som går att shimsa bort och nån enstaka hade en krokig framaxel. Ibland kan det vara drivpaketet som behöver bytas.
Finns en "thruxtontråd" på http://www.sporthoj.com där du hittar några bonneville också. Du är välkommen dit också.Postad för 1 year sedan # -
Hej Hamre, hur gick det med vibrationerna? Hoppas det har löst sig och så fall är jag nyfiken på hur. Dessutom bor jag utanför Fjällbacka så vi gasar nog på samma vägar. Jag körde faktiskt på kustvägen du nämnde i dag, med BSA krigaren, men efter en timme frös jag in i märgen och tuffade hemåt. Vi får nog snart inse att säsongen är slut. Hasse D
Postad för 1 year sedan # -
Det gick åt h--vete. Jag lämnade tillbaka hojen efter byte av styrlager, svinglager, fram och bakhjul, inget hjälpte!! Nu kör jag en likadan fast 2009a med insprut istället.
Nu börjar ju den roliga säsongen. Har nyss skaffat en fyrhjuling att ha som leksak på vintern.Postad för 1 year sedan # -
Tycker att det e konstigt att du inte kunde nån lösning på problemet med vibrationer. Skulle nog satt en slant på att det berodde däcken. Att något av dessa inte var riktigt runt.
Postad för 1 year sedan # -
Verkstan satte på fabriksnya däck och fälgar, hjälpte icke. Så det felet kan det inte ha varit!
Postad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.