Vad gör man åt en Truxton som inte tål regn. Har en 04:a som inte vill vara med när det regnar. Inte kul att bli stående utefter vägen i hällregn. Någon som råkat ut för samma elände?
Regn
(8 inlägg) (4 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Jepp, råkade ut för samma sak i somras. Är också en 04 och det var faktiskt 1:a gången den stannat i regn. Har ägt hojen sen den var ny. Finns flera tänkbara orsaker eller kombinationer av dessa; fukt,vatten i tändstifthattarna,säkringsdosan, tändspolen.Jag bytte tändkablar o spole till eftermarknad (Nology) men vet inte om det hjälpte eftersom jag inte testat i regn. Får se till sommaren.
Postad för 2 years sedan # -
Hade samma problem på min bonnie 02:a. Den höll på å strula för mej när det regnade och även när det var frost. Gnista fanns men inte alltid. det var nån som förklarade för mej att triumph haft problem med isolationen runt lindningen i tändspolen och att den kunde skava sönder av vibrationer. bytte till en beg. suzukispole som funkat i 3 säsonger nu.
Det har varit, och är kanske fortfarande, lite strul med "fuktkänslighet" på vissa bonnevillemodeller och oftast har det visat sig bero på det jag skrivit i tidigare inlägg, men också sidostödsbrytaren har strulat på vissa hojar.
Tack för tipsen. Ska omgående kolla upp det där. Planerar för Alperna i sommar, och då vill jag inte bli stående och få gliringar av medresenärer på amerikanska blysänken. Får hårdtesta lite längre fram när det våras... Känns avlägset just nu.
Var köper man bäst en tändspole från Nology, eller om man ska ta från en japs. Vilken riskokarspole är lämplig?
/Åke H, Falun
Postad för 1 year sedan # -
Jag brukar handla det mesta från: http://www.classicbike-raisch.de/. Du kan kommunicera på engelska och han är snabb och pålitlig.
men det går ju också att handla från nån USA-site, billigare men risk för att fastna i tullen som då äter upp en del av vinsten.
Känner inte till nån svensk som säljer Nology och inte heller nån japs som passar.Postad för 1 year sedan # -
Som sagt, kör med suzukispole(gsx750). köpte på mc skrot. Ny kostar ca500 spänn på Max mc inport. fick modifiera fästet lite. Kolla bara så att primärlindningen ungefär är på 6 ohm
Postad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.