Tjabba
Är en återfalls knutte som skaffat en Triumph Trophy 1200, nu undrar jag om det överhuvud taget fins att köpa en handbok för gör det självare till den modell jag har
dragit på mej. En fördel om man har lite fingervisning när man ska till att skruva, det blir så många dialoger med den hornprydde annars.
Tacksam för tips.
Flyg lågt och sakta i sommar.
REP HANDBOK TIUMPH TROPHY 1200 2004
(7 inlägg) (5 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
Det ska finnas en från Triumph som innefattar Trophy mm.
Går att köpa hos din återförsäljare.Postad för 1 year sedan # -
Här är boken du skall ha om du inte vill köpa till Triumphs ockerpriser
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=43051&langId=-1Ses kanske på vägarna i sommar. Jag har en i BRG metalic
/MagnusPostad för 1 year sedan # -
Min egen åsikt om rep.böcker när det gäller original eller Hynes (och liknade), så ligger originalböckerna långt före
Det man vet säkert är att det finns fel i Haynes, men var, är lite svårare att finnaHar exempelvis själv originlet till min triumph och visst kostar den något mer, men det är den värd, om du skall skruva lite själv
Köpte min på Johans mc och tycker den då var rimlig i sin kostnad
Postad för 1 year sedan # -
Håller med. Har ingen större erfarenhet av Haynes, men det lilla jag sett tycker jag inte är mycket att ha. Tecknade bilder och sprängskisser spöar lätt otydliga svartvita kort med fotostatkopierings kvalite!
Om man håller sig till ämnet, men går till bil istället - har någon Mercedes och vill ha en riktig mek.bok, köp då denna - riktigt bra (Haynes har jag också, det är stor skillnad)
Hej, Johans MC har en bok som täcker alla triplar: Trophy,Daytona,Trident,Sprint, Tiger,Speed Tiple,Thunderbird,Legend och Adventurer. Min bok har Part nr: 3850300 och är från upplaga 8, 06/99. Sök på hemsidan på tillbehör/Thunderbird/service.
Den kostar 1.045 kr men är värd vartenda öre. Haynes kommer inte ens nära.trippelhälsningar
johanPostad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.