Ngn som vill hänga på en tur runt Roslagen imorgon Lördag? Start kl 11 vid Statoil/Vallentuna. Tänker mig en tur på fina vägar via Wira bruk och avslutning i Waxholm med lunch!?
Roslagstur imorgon Lördag? Lokalombud Johan i mälardalen
(5 inlägg) (2 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Åhh, jag skulle så gärna hängt på men har småkillar i huset som kräver närvaro av sin far... Hoppas ni får en fin tur, det ska ju bli kanonväder... :-)
hepp!
Anders
Åkersberga, Sverige, världenHepp!
Anders i Åkersberga
"Snowie" Bonneville -09Postad för 2 years sedan # -
Synd Anders, men det går flera tåg. Gör nåt kul med småkillarna i det fina vädret...
JohanPostad för 2 years sedan # -
Halloj Johan,
hur blev turen i roslagen? Känns lite pissigt att inte kunna hänga med, men så blir det ibland.
Tog med sex, snart sju-åringen på sin första hojtur idag. Han sken som en sol efteråt, så vi var tvungna att ta ytterligare en tur innan middagen... Jag misslyckades med min första kull ungar, ty ingen av dom tycker att mc är nått vidare. Trots försök med långturer i Skåne & Dalarna så tackade dom nej till vidare åkning.
Så nu har jag då nästa kull att dressera, å så här långt verkar allt ok. Fast å andra sidan så är allt ok som pappa gör när man är sex år... Men jag ska vårda detta ömt, har ju dessutom en treåring att hoppas på. Men han får vänta tre år till innan han får hänga med...
Trevlig helg på er trumpetägare...Hepp!
Anders
Åkersberga, Sverige, världenPostad för 2 years sedan # -
Jo, Lördagen blev härlig med fantastiskt åkväder. Startade redan 07.00 för att åka till Tuvängens gocartbana utanför Södertälje i SMC regi. Kom dit före kl 8 för att konstatera att det var helt fullt i alla grupper. Kön hade börjat 06.30!!!
Snackade lite med en nybliven lycklig Sprintägare och vi såg att Speed och Street Triple var väl representerade denna dag.Ngt besviken vidare mot Waxholm och där var det smockfullt med hojar, såg en mycket fin äldre röd/silver Tiger samt en grön/vit äldre Bonneville tror jag. Ett äldre par med engelsk gentleman och gammal Triumph entusiast kom fram och frågade lite. Han blev förvånad att min T-Bird var trecylindrig och vattenkyld. Efter korv och glass vidare över Svinninge till Wira Bruk, hela tiden vimlade det av hojar. Hem till Kista för att mata katterna, hustru och 19-åriga dottern som annars gärna åker med var på landet/Rådmansö. Sedan raskt vidare till Sigtuna (my hometown) över gamla Uppsalavägen/Billby till hamnen. Även här fullt med hojar och trevliga MC-entusiaster.
Hemåt vid sju tiden efter 35 härliga mil, en dag att minnas. Hade gärna haft sällskap!Trippelhälsningar
JohanPostad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.