Hej det känns som att det fattas en växel, dvs tänkte jag skulle dreva, är det någon som har koll på lämplig storlek på drev 17-18-19? eller kanske bakdrevet i stället? Hojen har gått 200mil så jag tänkte behålla kedja+drev. Det är en t100 bonnie 06.
sjätte växeln
(23 inlägg) (6 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
börja med en kugg upp på växellådsdrevet. Kedjan räcker gott för det
Postad för 2 years sedan # -
Hm, en kugg fram låter inte mycket (om 18 är original?) Har du provat?
japp! helt ok... det motsvarar ca 2,5 kugg bak
annars kan utväxlingen allt för stor.Postad för 2 years sedan # -
Aha jag trodde det "gjorde" mer att ta en kugg bak vs en fram, så vad har du fram 19t?.Kollade runt lite och vad jag kunde se så var det max 19 fram och 42bak.Det voreju great om man slapp byta kedjan. ps biltema-bälgarna blev kanon!
eftersom min bonneville e en 790cc så hade den 17 fram och 43 bak medan 865cc har 18 och 43 orginal.
Tips: När du lossar/drar åt muttern på framdrevet: bromsa bakhjuletPostad för 2 years sedan # -
Jag har oxå gått upp ett steg fram, och det blev en vesäntlig skillnad./
Jonte Bonneville 790-01Postad för 2 years sedan # -
Jag råkar ha ett till drev som ligger på hyllan. Bor du i stockholmstrakten så kan du få låna det och testa./
JontePostad för 2 years sedan # -
Kollade precis och det är ett 18 drev jag har, så det var ju inte till nån hjälp :)
tror att du blir lyckligare och mer harmonisk motorcyklist om du ökar med en kugge på framdrevet. glöm ej att köpa en extra låsbricka... bra att ha -utifallatt
Lite mer harmonisk blev jag, det gjorde knappt 10km dvs nu är 4000rpm=110km/h (knappt),men fortfarande känns det som man skulle vilja ha en överväxel.
Det går ju att varva mycket mer än 4000
Absolut!, men ville jag haft högre varv skulle jag valt att minska kugg,
Ja, du tänker så.
jag hade vridit på gasen lite bara :)Postad för 2 years sedan # -
bonnevillen går ju goast på 5000varv och däröver... gasen i botten för helvete!!!!
jag har ingen varvräknare på min. Jag får själv räkna hur många varv jag kör. 5000 varv kommer jag nog aldrig upp i. det skulle motsvara flera tusen mil ju *S*
beror ju iofs på hur långt ett varv är. ett varv runt huset eller ett varv runt jorden eller mälaren runt(aldrig åkt, kommer aldrig göra).
5900 tusen varv runt huset kanske man hinner med men hur kul är det i längden? not so funny.Postad för 2 years sedan # -
grymt rolig jag är jämt.. jämt alltså. jag har så kul i sällskap med mig själv.
Sven, du har fasen rätt alltså. jag BORDE verkligen ha en fanclub.Postad för 2 years sedan # -
Det har du ju med!
(riktigt bra bloggpost idag!)
sov gott!Postad för 2 years sedan # -
tackartackar. ja den fick jag till =)
sov gott!Postad för 2 years sedan # -
Hallå i värmen,
vart hittar jag 19tänders framdrev till Bonnien? Sugen att testa en omdrevning då jag sitter å letar efter den sjätte växeln allt som oftast...Hepp!
Anders i Åkersberga, Sverige, världenHepp!
Anders i Åkersberga
"Snowie" Bonneville -09Postad för 1 year sedan # -
Jasså, din bonnie e bara 5 växlad...
Postad för 1 year sedan # -
Tror det iaf, har lite svårt med matten men har aldrig haft sex på Bonnien! :-)
Själv då?Postad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.