Hej
Jag har tänkt att testa ett lägre styre på min Bonneville T100 05:a
Har mailat till Bonneville i Lund som har ett men utan svar.
Därför söker jag ett liknande styre som Bonneville har på sin hemsida,
artikelnr HBR 03 / UK styre.
Det finns kanske någon som har ett förslag på var jag kan hitta ett eller något liknande styre.
Styre
(24 inlägg) (7 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
Tjena,
tre tips på internetbutiker/postorderbutiker med stort sortiment:
http://www.bikeline.se
http://www.lellesmc.se
http://www.touring.seDet styret, HBR03, ser inte ut som något helt unikt så det borde gå att hitta hos någon av dessa tre. Happy hunting! :-)
Hepp!
Anders i Åkersberga
"Snowie" Bonneville -09Postad för 1 year sedan # -
Tja ba, letade lite mer bland sparade länkar och hittade denna, kan det va nått sånt här du letar efter??
styren & såntPostad för 1 year sedan # -
-
Hej, jag tror det var Bike Parts i Mönsterås som annonserade en tums TT styre som påminner lite om vad jag kör med på min T100 05a, ett justerbart Laverda styre. Det är käckt att kunna prova sig fram lite och jag vet att jag sett entums sådana justerbara någonstans på nätet. Själv var jag tvungen att slaglöda tunnväggigt rör ovanpå för att få det att passa. Det kostade noll men var förståss en del jobb... Nu när jag vet skulle jag gärna ha ett motsvarande i rostfritt men det är nog bökigt att göra själv. Vilket styre du har beror naturligtsvis på din körstil. Själv vill jag gärna komma framåt för mesta möjliga vikt på framhjulet vid aktiv körning. När man pressar gränserna är det ju tryggast när det släpper först på bakhjulet... MVH Hasse D
Postad för 1 year sedan # -
Hej igen-det justerbara entumsstyret säljs av Raask motor. Är det någon i klubben som provat detta? I så fall stämmer vinklarna? Med gamla italjenska Laverdastyren var ju så inte alltid fallet, så ock med det jag modifierat men ett marginellt vinkelfel. För det andra-är kromet bra?
HASSE DPostad för 1 year sedan # -
Vad styr du med?
ja i mitt fall ett lågt texas-styre- Ser änna görsnyggt ut även om det känns lite ostadigt att styra med.
poff!
Hej igen!
Det ser fräckt ut med texasstyre. Ngt högre än vad jag körde med men annars verkar det stämma med hur jag först hade vinklat mitt laverda styre. Skall försöka bifoga bild. Men senare på säsongen när jag och polarn Ralf skulle köra Idefjordrundan övertalade han mig att vinkla mer bakåt för han hävdade att jag inte skulle ha så raka armar för ledig/aktiv körning. Det kändes som en annan cykel med en gång men det funkar nog bättre...Jag köpte faktiskt ett raaskstyre istället för att kroma om det gamla men dess mittdel är allt för bred och måste kortas ca 80mm som det gamla hopkoket fr kamrat Stefan. MVH Hasse DPostad för 1 year sedan # -
Jag får änna experimentera med å vinkla om styre då för det kanske är en aning för mycket lut framåt så man får sträcka sig fram lite. Annars så tycker jag den blivit enormt trögstyrd i låg fart. dvs krypfart och runt små rondeller och tvära kurvor. Det är ändå bara några få centimeter smalare än orginalstyret. hmm. fast jag tar gärna taskig styrförmåga när det ser så himla coolt ut. alltid velat ha lågt texasstyre till cykeln. Himla svårt att få tag i faktiskt. letade i ett par år innan jag fick tag på ett.
Hej igen, jag nämnde inte i sammanhanget att jag sänkt gaffeln 8 mm i kronorna när jag ändå monterade gaffelbälgar fr biltema (se annat inlägg). Det gav en snabbare/lättare styrning. Men med full packning och respektive på bönpallen wobblar den lite vid motorbroms i 70 knyck rätt exakt. Ett par vevande fram och tillbaka. Det går att undgå genom att greppa kopplingen men det kanske hade räckt med 6mm...
Lycka till Hasse DPostad för 1 year sedan # -
Hasse. Vart tog styret som alltid försvann och som du alltid hittade på min Norton??
Har du det kvar?Postad för 1 year sedan # -
Tjabbas Nömme, jag tror visst jag berättat förut att min bror fick det att använda på sitt tridentbygge men hade precis som mig otur med en garagekompis. Det blev tillfälligt utlånat men omsvetsat och hålborrat mm. så brorsan släng'det. Klåfingriga garagepolare med korptendenser är det värsta man kan ha!
Hasse DPostad för 1 year sedan # -
Ursäkta klubbvänner men det här blev kanske en smula för internt. Tribon/Nömme och jag delade garage från -86 till ca -93 och hade det förbaskat trevligt med utbytande av ide'er och kreativitet. Men...det var ju inte alltid harmoniskt. Vi hade små platser och jag var tvungen att markera min platsgräns med en byrå vill jag minnas för att inte den ambitiösa chåpperbyggaren skulle invadera min plats. Dessutom pillade han alltid av mitt lilla tt-styre(50-tal) från Arielen och monterade på hans hoj varje gång jag var frånvarande.
Skulle jag dela garage med denne man igen? Tveklöst-kreativitet och vilda ide'er har jag alltid uppskattat. Men det var mitt styre... Hasse DPostad för 1 year sedan # -
Hej, så var styret modifierat och klart
'sket sig med bilderna men jag provar igen.
35mm kapat av varje ände och ca 80mm i mitten. Proppar med M5 gänga svetsade i ändarna för att fästa ändknapp och i mitt fall ett spegelfäste i vänster ände. Hasse DPostad för 1 year sedan # -
snyggt!!!! fler bilder! Jag vill se hela hojen, tack så mycket!
Mycket snyggt Hasse. Och så säger jag som föregående talare: Mer bilder tack!
-
Fan vad klurigt det kan var med datorer. Men jag försöker igen...
De förra bilderna illustrerade hur jag bytt blinkers och till en Lucasinsats m kupat glas och i metall istället för original plasttrams. Nästa åtgärd blir att skära sönder en sadel jag köpt extra och pilla i ett lager neoprengummi för att bättre njuta långturer.
MVH Hasse DPostad för 1 year sedan # -
Fan vad besvärligt, jag försökte få med en bild av hela hojen 2 ggr men systemet påstod att den var ogiltig fast den var plåtad med samma kamera och förminskad på samma sätt som de andra bilderna. Den är JPG(196,3). Nu provar jag med en annan variant...Hasse D
fin och snygg t100 den där du har och ett himla trevligt garage du har att förvara den i också. :)
jag har också centralstöd på min. bra sak att ha.Postad för 1 year sedan # -
Hej,
när du bytte blinkers fram, vad gjorde du av tändlåset? För det går väl inte att få i & ur nyckeln när blinkersarmen kortas av, eller?Postad för 1 year sedan # -
Hej-nej det är inget problem med tändningslåset då de nya, mindre blinkers'ena inte bygger bakåt. Dessa köpte jag på Louis.de. De har en massa olika modeller. Mina kostade ca 50-lappen styck. (Plast) Besiktningen har ju börjat praktisera EU's regler om Emärkning på blinkers och tyskarna har ju levt med det ett tag så man får vara uppmärksam på E11/E12 märkning vid köp.
Hej hopp!
Läs lite här när det gäller bilder och annat.
http://www.tomccsweden.se/forum/topic/nya-funktioner-pa-forumet
//TG
Svara
Du måste logga in för att posta.