Hej
Är det någon som provat nytt styre typ LSL eller Heli som är lite högre ?
// Christer
Hej
Är det någon som provat nytt styre typ LSL eller Heli som är lite högre ?
// Christer
Kolla Raask, har också en variant. Heli tycker jag är för fula. Du kan också byta sida på styrhalvorna och samtidigt vända på dom så blir det lite högre och tar bara nån timme att göra. Värt att prova. Själv sköt jag upp gaffelbenen 25mm och monterade styrhalvorna ovanpå. Alla metoderna finns beskrivet på triumphrat.net.
Erich
jag köpte just ett lägre styre, har visst missuppfattat det här med clip-on!
Hej Erich
Kan du lägga upp några bilder där du " vänt " styret.
mvh Christer
Här har du ett ex. hur man kan göra, det finns flera,du får söka på forumet.
http://www.triumphrat.net/club-cafe/49041-stock-clipons-upside-down.html
Glömde visst att nämna thruxtontråden på sporthoj.com och du kan även titta på diverse fotoalbum på ex. photobucket där jag har mitt album och t.rat.net där det finns massor med foton på ombyggda thruxar o bonneville. Väl värt att besöka.Dessutom finns newbonnevilleriders forum och ett ganska nytt delphi forum som heter hotrodbonnies tror jag. Mest om trimning där.Alla dessa är på engelska förstås. Tyska finns bla thruxtonforum.de. Säkert har jag glömt några.
Hej Christer
Jag fick tag i en beg. Bonneville överkrona som jag fick dit med lite mek.Sedan blir det mkt. lättare och billigare att byta till vilket styre som helst. Jag sitter helt kanon på hojen efter detta,lite svagt framlutad.
Bosse i Borås
Stort tack för alla tips,hittade ett till alldeles själv.
/www.convertibars.com
Best regards Christer
hur gjorde du med alla reglage när du satte på bonneville-kronan? diametern på bonneville styret är ju annorlund, det lättaste borde va att skaffa risers för ett styre med samma tjocklek som på thruxtonen. bonneville från -09 och se:n samt scramblern tror jag har samma diameter på styret.
Hej
Roffes har Tarossi styren som passar på Thruxton. Lätt att montera och reglagen funkar utan problem. Styret blir ca 50mm högre vilket är det som behövs för att få en dräglig körställning
Du måste logga in för att posta.