Missa nu inte den svenska cupfinalen i classicracingen. Går av stapeln på Gelleråsens motorsatdion 27-29 aug.
Undertecknad kommer naturligtvis att vara på plats.
ha de Hilse
Svenska finalen
(5 inlägg) (2 röster)-
Postad för 1 year sedan #
-
ohoj Hilse!
ja men dendärna låta änna sköj. Bodde nästgårds från Gelleråsen förra året å missa hela kalaset men se i år tänkte ja å frugan ladda picknickkorgen å åskåda detta spektakel. När, hur å var är det som kör?? På lördagen, vad händer då?? Vad åker du för nåt Hilse?
Träffa en gubbe nere i hamnen som sa någe om att HindåsHilse skulle flytta opp hit. Antar att de är samme Tridentåkande Hilse som en läste om i mcm för bra länge sedan. Nåt om en korvkiosk och posera med en höna på bild.
tjena/RPostad för 1 year sedan # -
Det blev rätt på alla frågor (tror du mötte BSA Lasse).
När det gäller tävlingen så kommer mitt bidrag att bestå av att vara bisittare till ordinarie speaker. Välkommen upp i tornet. När ,hur och var det körs finns på hemsidan
http://www.mchk-racing.org.
HilsePostad för 1 year sedan # -
sjyst smeknamn. "BSA Lasse" Mitt epitet på detta forum är änsålänge "Kärringen". Ådrog mig det att jag fegat ut på Brittaniarallyt pga dåligt väder. Stannade hemma istället. Annars så brukar frugan kalla mig för "Sicken". haha
Postad för 1 year sedan # -
Åkte dit idag. Ja till Gelleråsen alltså. ;) Tog med fru och picknickkorg och hade några timmars trevligt hojracing beskådande. När regnet tilltog vid strax efter kl tre så fick vi dock nog och åkte hem igen. Jag är ju sedan tidigare känd för att dra mig för den typen av våt väderlek. Stannade i Gullspång på väg hem och handla ett fyrpack gott folköl på Ica. Såg en snubbe med en fin Triumph som kurade ihop med hojen i en busskur när det regnade som värst. Riktigt Boråsregn som min fru så korrekt utryckte det.
Såg en urhäftig röd gammal Triumph på parkeringen utanför. Den var nästan den största behållningen av dagen. Samt en BSA Rocket på samma parkering. himla fin den med.
Nästa år kanske man borde ta med sig husvagn och ser alla loppen och sedan grilla på kvällen.
Tjena/RPostad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.