TEST en gång till. hehe
(Nu jäklar i den om vi inte har fått fart på forumet)
TEST en gång till. hehe
(Nu jäklar i den om vi inte har fått fart på forumet)
Man kanske skulle ha små animerade "tumble weeds" som rullade förbi på skärmen i bland.
(sådana där döda växter som blåser runt längs marken i öknen och i övergivna städer på vestern-filmer)
jo det skulla passa bra. Kanske också ljudet av vindpinade slätter.
Jag tycker egentligen att detta forum har en helt ok layout och bra funktioner. Det enda aber som jag kan se är att det är så få som faktiskt har nåt att säga. Konstigt egentligen för klubben har ju massor med medlemmar som måste ha varit med om en hel del mc relaterat skoj i sommras eller andra sommrar. Eller nåt knep å knåp de pysslar med i garaget eller vadsomhelst. Nu går det ju att lägga in foton i inläggen också å det har jag själv gjort några gånger.
Jag gissar - detta är alltså en gissning och helt taget ur luften - att medelåldern på Traja åkare är lite högre och de äldre kanske inte är lika bevandrade på internet som kidsen (jag är 35).
Förslag på trevliga ämnen att dryfta:
Första hoj (Jag: Suzuki savage (bytte bort den efter 2 beckor)
Bästa och sämsta hoj (jag, Triumph Bonneville och savagen)
Andra hojar man haft (3 suzukis, en HD och nu Triumph)
värsta vurpan (jag, flera)
Bästa mc vägar (Hela småland är mc vänligt)
Förslag på ämnen förutom hojar:
Vad lyssnar Trajaåkare på för musik? (jag gillar Dire straits)
Bor de i stan i eller på landet? (jag har mellanlandat i stan, på väg ut igen)
livsåskådningar? (Karma rules, bättre självrespekt än egoism)
jobbar med? (jag vet inte vad jag gör men jag tjänar nästan inget på det heller)
Så, nu har jag gjort mitt. Antar att det blir absolut noll respons.
skeppohoj/R
Mitt bidrag till sidan.......
Startade mitt hojkörande för 32???? år sedan på en Honda 450,vilket var lärorikt
i det så kallade självmekandet.Därefter så bidde det en Triumph Bonneville -78
för att följas av ett gäng Japsar,tillbaka igen med en Bonnie -78 och ordningen är återställd.Får väl erkänna att det finns en japs och 3 gamla Husqvarnor i garaget också.
Det har blivit en hel del mil på vägarna(ca 65,000)men det är fortfarande lika skoj som för 30 år sedan (när kröppastöllen tillåter).Då jag bor i Östergötland så kan jag
rekommendera vägarna här.Musikmässigt så är det främst blues som gäller men även heavy metal är gångbart,definitivt inte dansband.
Iakttagelsen om medelålder kan stämma. Jag är 34 och ingen hacker direkt. Även om många kan nog för att vara inne på ett forum så har nog inte forumen samma tongivande sociala funktion som för yngre. Det blir lätt glest mellan inläggen.
Konversationsförslagen var trevliga. Man skulle nog kunna ha en tråd för varje förslag, men jag fortsätter påbörjat upplägg och skriver allt här:
Första hoj:Den trajja jag kör nu. 2006 Boneville America.
Bästa och sämsta hoj: Har bara ägt en.
värsta vurpan: var djevvligt nära i Umeå, regn och körriktningspilar= halt.
Bästa mc vägar: Har inte hunnit ta några långturer. Finne en del kruviga vägar här i Norrland också. Målet är att ta hojjen ner till tyskland och gå på festival Wacken open air. Men jag får nog vara nöjd om jag tar mig till Sweden rock.
Vad lyssnar Trajaåkare på för musik? Dödsmetall och black metal. (svartvit målade killar som väser i falsett)
Bor de i stan i eller på landet? Jag bor i Sollefteå, liten stad i norrlands inland.
livsåskådningar? Agnostiker. Bara man tar det lugn brukar saker lösa sig. Det lät nästan taoistiskt. Vad jag menar är att det lönar sig att ge folk en andra chans, ofta.
jobbar med? Lärare
nu jäklar är vi igång på allvar ju! gött mos!
som belöning så postar jag med ett foto på världens coolaste mc :)
Sweet!
Du, bonnie, vad är det för japs du har i garaget nu? Jag funderar på vad som vore en bra andrahoj till min bonneville. Ibland är det ju kul att åka nåt annat bara för att det är kul med ombyte. Jag har också bott i Östergötland. en bit utanför finspång. Fast där jag bodde fanns bara grusvägar. Borde haft en offroadhoj då istället. Kan tänka mig att södra östergötland har fler fina mc vägar.Hört att trakten runt malexander är toppenfint. 65 tusen mil! det var långt det. Jag ger mig ju bara ut i solväder och endast korta små turer runtikring där jag bor så jag får aldrig ihop några mil. i år regnade det ju nästan oavbrutet där jag bor så det blev nog bara hundra mil åkt. trist. får skaffa mig regnställ till nästa säsong.
du, sven med american, när började du åka mc då? jag började 2004 men tog inte kortet förrän 2006. Kör varken bättre eller sämre med eller utan körkort. haha.. fast man slipper ju snutnojan med kort.
Aldrig varit på sweden rock eller annan metalfestival. jooo, gates of metal i hultsfred när jag bodde där. fast jag pallade bara med några timmar sedan åkte jag hem Jag fattar inte heavymetal efter 1991. Inflames är bra förstås men jag är egentligen inte för för sådant där growlande sångröst. Jag gillar Maiden, judas, Danzig
tjena!
Här kommer ett inlägg från Lysekil.
Min första hoj Honda CB500 75a inköpt 1978, altså ca 32 år sen.
Vilken var min sämsta hoj också.
Bästa hojen va faktiskt en BMW R100S, och givetvis min Bonneville-09!!
Värsta vurpan, rakt fram i en högerböj i 170km/h. Oskadd???
Bästa hojvägen, jag har ju nära till kustvägen mellan Lysekil-Grebbestad. Sen gillar jag Dalslandsvägarna skarpt.
Bor på landet.
Jobbar som inköpare på ett båtvarv.
Musiksmak, vad som helst(nästan)utan dansbands musik(då spyr jag)
Fan det blev fel bild!!!! Hur tar man bort den???
Helt rätt att vägarna kring Malexander är fina,plus att om man vidgar vyerna ca 10-15 mil
utåt så finns det hur många fina vägar som helst.Har en Yamaha Fazer 600,som är en utmärkt
bushoj för aktiv körning......;-)Den duger fint för längre semesterresor också om man kör solo,är inte bekväm för passagerare,faktiskt en av de trevligare hojarna jag ägt.
Är det någon av herrarna som tänker närvara på årsmötet,kunde vara kul att ses och tjöta
lite.
du, sven med american, när började du åka mc då? jag började 2004 men tog inte kortet förrän 2006. Kör varken bättre eller sämre med eller utan körkort. haha.. fast man slipper ju snutnojan med kort.
Jag är en färsking när det gäller MC. Tog kortet 08. Köpte hojen något år tidigare för att öva på. Jag gick uteslutenade på utseendet när jag valde cykeln. Hade inga referenser över huvudtaget när det gällde köregenskaper.
Du, Sven med american, vad tycker du om designen på nyare america och speedmasters? jag tycker bensintanken på de nya är apful. droppformad och väldigt otrajig på alla sätt. det var 07 eller 08 de kom tror jag så du har den snygga tanken på din. Den nya bonnevillen är apful den med. för små hjul med fula fälgar osv.
Hade nog inte tänkt komma på några möten. Är sånt roligt? vad pratar de om? Jag skulle nog bara göra bort mig. haha
Gissa 3 ggr vad man pratar om på ett TOMCC möte.........................
Varför inte komma dit och umgås med likasinnade hojåkare,tror inte du får det tråkigt
ett gäng anglofiler,div. drycker och chansen att lära känna lite nytt folk.
Varför skulle du göra bort dig?????
Motorcyklar bland annat kanske? :)
Hade säkert varit kul men jag kollade just in kalendern och den 13 november är jag i Göteborrrrrrg.
Bonnevier, Jag föredrar precis som du den äldre formen på tanken. Jag gillar feta tankar och den nya ser lite "slimmad" ut. Kanhända kan den passa in på någon allmänt strippad långgaffel. Jag föredrar ekrar framför det nyare stuket. Det är jobbigt att putsa men vill man vara fin får man lida pin som ordspråket säger. Jag är inte heller så förtjust i den nya passagerarsadeln, men folk säger att den är bekvämare än den äldre. Både tank och sadel har blivit lite "utskällda på ett amerekanskt forum jag skriver på ibland (boneville america). Jag har fått intrycket av att många är lite skeptiska.
Jo det är synd när ett fint gammalt märke som Triumph sviker sin traditionella design för trender. Triumph har jag haft sitt stuk på bensintankar i 60 år eller så. ekrar är alltid klassiskt snyggast. Jag tvättar ändå aldrig min hoj så mig gör det inget om det är meckigare med ekrar. Gillar det skitiga och råa looken. eller så säger jag bara så för jag är lat å ids inte putsa. När jag körde HD så putsade jag jämt. blev trött på det.
Hoppas Triumph återgår till sina rötter å gör hojar som bevarar arvet bättre. Fast mig kvittar det för jag kommer ändå inte köpa någon ny igen. behåller den jag har å den ser ut precis så som jag vill. poff!
Jag gillar inte heller att putsa, men jag gillar när det skiner så jag har inget val, haha. Apropå det gamla stuket så var jag på ett mc museéum i Umeå förra sommaren. Två saker som var slående lika mellan krigstidens trajja och dagens nygamla är batterihållaren och de otympliga plattorna som håller bakre fotpinnarna på plats. Jag var skeptisk mot utseendet av de sistnämda, men nu förstår jag poängen. Kul med "retro look". Detta hindrade mig dock inte från att byta ut mina fotpinnekåpor mot yxblad inhandlade på hobbex.
hur är bästa sätt att tvätta en hoj? Hur får man bort vattnet som fylls upp i toppen där tändstiften sitter? jag har fått rost på min cykel där. de senaste åren brukar jag bara spreja på med 5-56 där det ser gojsigt ut och sedan torka rent. bensintanken torkar av med vax och torr putsduk. samma med skärmar. fälgarna tokrar jag av med trasa indränkt i mer 5-56. har en spray med insekts removal som jag sprejar in strålkastare samt baksidan på backspeglarna. thats it... lurar på att någon gång lämna in cykeln för en ordentlig rekondning. de vita däcksidorna är typ bruna numera. får måla på ett till lager.
Du måste logga in för att posta.