Är nybliven ägare till en Thunderbird Sport, tror att jag har gjort en bra affär, i alla fall går den bra hittills. Undrar om någon vet var man kan få ta i en svensk instruktionsbok och ett låsbart tanklock till en vettig peng/johan
Thunderbird 900
(4 inlägg) (2 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
grattis till en härlig hoj med en fantastisk motor! Johans MC i Göteborg har det mesta i tillbehörsväg. http://www.johansmc.se
Trippelhälsningar
en tredje JohanPostad för 2 years sedan # -
Blev nyfiken på vilken årsmodell och färg det är på din Sport, anledningen till att jag kör Triumph idag är en Sport jag såg på en SMC-kurs. Den var röd-svart med dubbla rör på höger sida och hade kuts med enkelsits, en ögonfröjd. Min T-Bird har 70 hästar mot dina 83, du har dubbla skivor fram jag har en, dessutom kanske du har sex-växlad låda.
Min Bird har 5 växlar, sex kom 2001 på den vanliga Birden.trippelhälsningar
JohanPostad för 2 years sedan # -
;-) anledningen till att det blev en trippel var en provtur på en Legend i höstas, jag gillade motorn skarpt från början! Min är en gul -98 med det 3-2 systemet som du beskriver, dock utan enkelkuts. Vidare har jag en s.k flyscreen, inte speciellt snyggt tycker jag men säkert praktiskt. 6-växlad låda är det vilket egentligen förvånade mig efter att ha förstått att inte alla Thunderbird har det, vilket det står ibland.
Tack för tipset med Johans MC, verkade lovande. /JohanPostad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.