Tyckte att min T-Bird Sport 900 gick lite ojämmt på tomgång. Har precis kommit hem efter att ha fått förgasarna "uppskruvade" lite grand. Tyckte att gången absolut blev jämnare och hoppas att kallstarterna kommer kräva mindre och kortare choke. Håller tummarna som sagt. Sedan är det kanske bara den slirande kopplingen som skall förbättras, centralstödet som skulle behöva målas, en blinkersindikeringslampa som skall bytas, lite allmän puts, ett par rostiga skruvar som skall bytas, och framförallt köra mera;-)
johan
Thunderbird 900
(4 inlägg) (3 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Ett lite tips - har du kollat hur synkningen på förgasarna är?
På sonens hoj, gjorde det verkligen nytta, så nu går det klart bättre
Postad för 2 years sedan # -
Nix, jag har det som nästa åtgärd om det skulle behövas, får väl se efter morgondagens kvällstur till Löddeköpinge motorträff, om det inte regnar ;-)
Postad för 2 years sedan # -
Min T-Bird 900 har just varit inne på 3000-mila service. En bult som håller generatorn visade sig ha gått av med ett okänt skramlande som följd. (En liten bult som kostade 800 kr!!!) I övrig synkades förgasarna, nya stift och ställda munstycken gör att start med lite choke går som smort. Nya Michelin Pilot gör att den går som en klocka med suverän väghållning. Bromsar och koppling är också justerade och det känns som en ny hoj!
Trippelhälsningar
JohanPostad för 2 years sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.