Har lagt några timmar på att få en icke fungerande blinkersindikeringslampa att fungera. Trodde den var sönder men efter att ha konstaterat att den inte var det fick jag den att fungera efter kontakt fel. Har sedan skruvat ihopa och särat på alltihopa sådär en 6-7 gånger, varje gång jag hade allt ihopaskruvat slutade den fungera. Nu äntligen verkar det vara OK men sedan slog det mig att lampan för hög vattentemperatur inte lyser. Frågan är, skall den lysa när man vrider om nyckeln? Jag antar det och får väl börja riva igen men ville kolla innan, tacksam om någon kan svara som har en T-bird, Legend, eller någon annan trippel.
/johan
Varningslampa för vattentemperaturen på en Thunderbird 900
(4 inlägg) (3 röster)-
Postad för 2 years sedan #
-
Hej Johan, din namne här. Lampan ska inte lysa när tändningen vrids på, endast oljelampan och neutralen lyser då på min T-Bird.
Trippelhälsningar
Johan G.Postad för 2 years sedan # -
Tack Johan, jag misstänkte att så var fallet men ville kolla. Egentligen är det konstigt, alla varningslampor borde ju ha en koll vid tändning på. Vet du eller någon annan hur man kan kolla att givaren funkar?
mvh Johan,
Postad för 2 years sedan # -
Har själv en Adventurer och har glapp i neutrallampan, vet inte om glappet sitter inne vid lampan eller någon annan stans, följden blir att man får hålla inne kopplingen för att starta. Funderar på att byta alla instrumentlampor mot nya led-lampor, eftersom originalen inte syns i dagsljus.
"Beauty is only skindeap, ugly goes all the way to the bone"Postad för 1 year sedan #
Svara
Du måste logga in för att posta.